Citat:
Ursprungligen postat av
HouseofKnowledge
Hur kan jag övertyga csn om att jag inte ska betala tillbaka lånet på ett snällt sätt och skulle hot funka om man t.ex hotar att dom antingen skriver av lånet eller så ska man flytta utomlands och aldrig mer betala skatt här det är ju i slutändan staten som förlorar på det när man menar allvar så för dom är det bättre att strunta i att få tillbaka några tiotusen kronor jämfört mer hur mycket skatt man annars kommer få betala och snälla inga offtopic svar nu jag behöver absolut inga lektioner i moral och dylikt det är INTE det tråden handlar om vill man snacka moral så ska man starta en annan tråd med rubrik "är det omoraliskt att inte betala tillbaka till csn" eller finns det bättre sätt än hot
det är inga argument som biter på denna myndighet.
De arbetar efter de regleringsbrev som de får av regeringen och där står inget om att "de som inte vill betala och hotar med en utomlandsflytt slipper betala lånet"
Tänk om det vore så då skulle de inte få tillbaka en spänn av någon för detta skulle ju sprida sig som en lavin.
Nä du kan få uppskov om du inte har pengar, men de studier du har gjort för lånet kommer ju snart se till att du betalar tillbaka lånet enkelt.