• 1
  • 2
2007-11-27, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaEliten
vad äre detta: www.blockdelete.com ?
får man reda på lösen eller något sånt?

Vill du bli phishad?? Seså... ingen blir lyckligare än mig om du skriver in dina riktiga uppgifter där... snälla... för mig skull... bara för att menar jag... vill ju så gärna ha nån att skratta åt pga sin dumhet...

Vid närmare eftertanke så borde IE7 ha skrikigt högt som fan om att det är en typisk phishing site... ska nog pilla lite med IE7 angående den sidan...
Citera
2007-11-27, 14:19
Medlem
incomas avatar
Citat:
du får ingen blocklista, och på adium så kan man se vilka som har blockat en och tagit bort en från sin kontakt lista..

ja, du får upp en lista med kontakter som har blockat/tagit bort dig..om d nu funkar, någon som har testat?.
formulerar om frågan, det borde väll på nått simpelt sätt att få fram den information själv utan att behöva lämna ut sina uppgifter?
om man ska skulle slänga upp en typ likadan sida, folk skriver in användarnamn och pass som jag sparar i min super hemliga databas och väntar tills jag är 50 och säljer information för flera miljarder till folk som vill ha tillbax sina gamla kärleksbrev ... frågan lyder, hur får dom den informationen även om dom har mina uppgifter? kan inte så mycket, men dom måste väll på nått sätt skicka datan till "msn databasen" som sedan svarar? .. eller är jag helt tappad nu..
Citera
2007-11-27, 14:22
Medlem
Det borde väl fungera så att de jämför statusen på folk i din lista med deras "publika" status. Stämmer inte dessa överens har personen i fråga blockat dig.

Dock vet jag inte hur man söker efter folks publika status.
Citera
2007-11-27, 21:38
Medlem
Förstår ni ännu inte? DET ÄR EN PHISHING SITE!!!

Men ok då... ni dumma idioter kan ge mig alla era konton och lösenord till allt ni har... resultatet blir det samma... NI BLIR AV MED ERA KONTON!!!
Citera
2007-11-28, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thiesen
Förstår ni ännu inte? DET ÄR EN PHISHING SITE!!!

Men ok då... ni dumma idioter kan ge mig alla era konton och lösenord till allt ni har... resultatet blir det samma... NI BLIR AV MED ERA KONTON!!!

Om du inte märkt det så har nämligen folk sen första svaret i tråden fattat att det är en scam, men du verkar ju vara så jävla blind så du skulle säkert gått på det :P
Citera
2007-11-28, 12:52
Bannlyst
Citat:
vad äre detta: www.blockdelete.com ?
får man reda på lösen eller något sånt?

VAddå lösen? vill du ha de som blockat digs msn lösenord eller?
Citera
2007-11-28, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucky_star
VAddå lösen? vill du ha de som blockat digs msn lösenord eller?

Ibland ska vissa inte ens ge sig in i diskussionen, och du utgör ett lysande exempel på det.
Citera
2007-11-28, 21:16
Bannlyst
jag tror inte de stjäl kontot av en, de använder login informationen till att skicka spam till dina kontakter. Dock är det inte säkert att det räknas som spamm ifrån dem,eftersom det lär stå i anv.avtalet att du går med på att skicka "info" om dig till dina msn kontakter. Så det är du som blir spammaren.
Precis som en del community sidor gör.
Citera
2007-11-28, 23:11
Medlem
Det enda sidan gör är att den loggar in på din msn genom något som liknar webmessenger.
Där skickar den sedan vidare en länk till sidan till alla som är online på din lista.
I gengäld så får du en lista på vilka som har blockat dig (listan finns även inbyggd i messenger från början, så man behöver inte besöka sådanahär hemsidor för att få reda på det).

Har du varit dum nog att logga in på sidan med dina riktiga uppgifter så är det bara att byta lösenord på din msn.

Och nej, den skickar inga virus/trojaner till dig.
Det enda den gör är att logga in på ditt konto titt som tätt och skickar sitt spam.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in