2007-11-27, 02:42
Medlem
Rackabajsares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christofer_a
En sak som skulle kunna bidra till fler skolbränder är att de flesta skolor är ganska gamla och är rätt så vanvårdade.

Jo, gamla skolor och daghem, foerhaallandevis ofta i invandrarfoerorter sjaelvtaender vaeldigt ofta just pga att de aer gamla och vanvaardade...
Citera
2007-11-27, 03:18
Medlem
ayanamiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christofer_a
En sak som skulle kunna bidra till fler skolbränder är att de flesta skolor är ganska gamla och är rätt så vanvårdade.

http://gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=385160 där var det argumentet motbevisat.
Citera
2007-11-27, 07:49
Medlem
DecaVadores avatar
Dessutom bombarderades polis och brandkår med stenar i Landskrona..
Citera
2007-11-27, 08:17
Medlem
qapmocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DecaVadore
Dessutom bombarderades polis och brandkår med stenar i Landskrona..

Vilka jävla idioter det finns, hörde att ungar hade sprungit in och snott grejer i lägenheterna där också så att brandmännen vi sprigna in och rädda dem. Dränk dem med vattenkanonen istället, blir fan tokig när man hör om skiten.
Citera
2007-11-27, 08:47
Medlem
pingvinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qapmoc
Vilka jävla idioter det finns, hörde att ungar hade sprungit in och snott grejer i lägenheterna där också så att brandmännen vi sprigna in och rädda dem. Dränk dem med vattenkanonen istället, blir fan tokig när man hör om skiten.

brandkåren in först (lockbete). 100 m bakom kommer piketen i solfjäderform med batongerna i högernäven. Låt sedan dessa dansa på blattarnas skallar tills alla är nöjda och glada. Hej hopp
Citera
2007-11-27, 08:53
Bannlyst
Frankrike nästa

Nu börjar Sverige mer och mer likna Frankrike. När ska dessa idioter till politiker vakna upp? Eller frågan är snarare när ska svensken vakna upp?
Citera
2007-11-27, 10:36
Medlem
qapmocs avatar
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=719333&rss=2216

Man blir ju bara mer och mer förtvivlad.
Citera
2007-11-27, 10:46
Medlem
Krafses avatar
Nog för att länkarna var lite slarviga framtagna, men det är ju sant ändå! Packar man ihop för många människor på en yta så blir det katastrof, det är därför jag är emot invällning!
Citera
2007-11-27, 11:31
Medlem
Citat från DN.

"De sprang även in i det brinnande huset, drog i slangar och hindrade brandmännen. Både brandmän och polis fick ägna viktig tid till att jaga bort ungdomarna.

- De utsätter sig också för livsfara, för det föll ner rätt stora grejer från taket, säger André Bengtsson."

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=719333&rss=2216

......................

Om någon av ungdomarna, vi vet ju innerst inne vad det rör sig om för ungdomar, skulle ha omkommit i lågorna så skulle det givetvis genast ha hetat:

-Ingen svensk myndighet skulle ha tillåtit svenska ungdomar att befinna sig i ett brinnade hus! Detta är ytterligare ett bevis på den strukturella rasism som råder i det svenska samhället! Det svenska samhället bryr sig helt enkelt inte om att invandrarungdomar förolyckas i bränder!

Extra insatt debattprogram, med Kamelen och någon skäggimam, på bästa sändningstid i TV....o.s.v o.s.v.

-Vi måste ferbettra integrassionen. Prantmyndigheterna måste ferstå vår spesiella situasion och anbassa slekningsarpetet efter den.

Usch! Jag är så less, så less...
Citera
2007-11-27, 12:45
Medlem
Jag tror majoriteten av svenskar har redan "vaknat" upp, men det finns ingen samlingsplats för oss mer än att rösta SD. Vilket är ungefär allt en normal svensson som mig kan göra. Visst jag framför mitt budskap på jobb / skolor , men allt man får tillbaka är :"Rasist!, Svennejävel!" osv.

Jag hoppas med hela mitt hjärta att de politiker vi har idag ersätts eller själva förstår vad som måste göras. Ska sverige räddas måste de göras snart.

edit - Så fort det blir oroligheter i Libanon eller något annat arabland så kommer det 1 miljon muslimer utanför mitt hus gående, skrikande o viftar med plakat. Vettefan hur de gör ibland alltså
Citera
2007-11-27, 22:08
Moderator
Tystnads avatar
Det har sedan en tid kommit nya och hårda regler till fastighetsägare att INGET brännbart får förvaras i trapphus eller källaregångar.Branddörrar måste ovillkorligen låsas och inte stå öppna.Underförstått så att ingen skall sätta fyr på skräpet.
Dessa nya regler har naturligtvis ingen med mångkulturen att göra......
Citera
2007-11-27, 23:17
Medlem
Fick denna intressanta kommentar på bloggen:

Citat:
Anonym sa...
Jag har själv jobbat som brandman i Malmö relativt nyligen och situationen är fruktansvärd i många stadsdelar. Det finns en vägg på centrumstationen där brandmännen tejpar upp små stenar med adresser på, en för varje gång de blivit anfallna av stenkastare. Snart kommer de att behöva fler väggar.

Vi vet alla vad det är för stenkastare. Vi vet alla var de kommer ifrån. Och det bär mig och de andra brandmännen emot att erkänna det, men ens vilja att rädda liv när man blir utsatt för stenkastning och måste få dit polisbeskydd, minskar snabbt vill jag lova.

november 27, 2007 3:31 AM

http://gruegranskar.blogspot.com/2007/11/stenkastning-p-brandmn-i-landskrona.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in