Citat:
Ursprungligen postat av Anygiven
ok så man kanske skulle kunna göra nått sånt med armeen i sig då att alla unit champions har en psycic abilitie som man random får slå för
tex i början av matchen slå en tärning för varje unit champion för att se vilken abilitie han har
1-2 Elemental
3-4 Time
5-6 nånting random
då kunde ju tex time vara - passa psycic test, if passed the squad can reroll all failed to hits in shooting or in closecombat.
elemental - take a pyscic test, if passed choose between any of these to use for this turn.
Lightning storm - Template s 5, ap 4, assult 1
Ball of nånting (vill inte skriva fire :P ) range 24 s 6, ap 4 assult 1 small blast
Tidal shield - the champion and his unit has a 5+ invurnable save for the rest of the round.
nånting åt det hållet iaf, poäng vore att ge intrycket att dom har en massa olika psycic users, och att dom är överallt, dvs en stor del av deras armeen.
Hur låter detta tycker du?
Det låter som en bra startpunkt om inte annat! Bara för att så listar jag septerna åt dig: Corvidae - tidsmanipulatörer mer i meningen att se vad som skall hända än att stanna tiden kanske., Pyrae - kan förflytta sina medvetanden å ta över andra enheter tex., Pyrae - som det låter eld å doningar., Pavoni - blixtar var det här., Athaenaeans - telepater, läsa tankar tex., Raptora - Nybörjare som kan allt möjligt egentligen fast inte är så starka än.
Nu känner jag mig ofantligt nördig men jag kunde inte alla ur huvudet iaf...
Angående spelbalans och huruvida en Primark kunde såras av massiv lasergevärseld så tror jag att det är ganska givet att de nog inte skulle överleva detta... Att sikta mot Greater Daemons och liknande i stats och kanske lite över i vissa fall är väl ungefär vad som kan vara lämpligt annars blir det mest löjligt främst ur ett spelperspektiv, sen kostar de ju sannolikt fläskiga poäng med så det balanserar ut sig själv på det viset också men det finns ju gränser för allting.
Låter som att det kan bli en rolig kampanj att delta i iaf och personligen tycker jag att det är en stor skillnad mellan en sådan och en turnering. Den ena spelas för underhållningen och den andra för att tävla mot varandra... därav kanske balanseringen för ta ett steg tillbaka i detta fallet för att underhållningen och alla modelleringsmöjligheter skall tas tillvara på.
Extra fint är det ju när FW släppt alla gamla rustningsmodeller i olika poser så man har möjligheten att ta intresset till nästa nivå!