2007-11-26, 17:50
Medlem
Tjenare!

Har ett litet problem med min burk dr hemma. Nr jag krt t ex. wow eller ngot annat lite mera krvande spel s stannar bilden tvrt, ljudet rullar p men bilden blir 5x mrkare n normalt och fryser.

Mste dr efter starta om datorn, frsker jag tabba ut till windows ndrar den till 4 frger och ngon mega stor upplsning s man typ ser inget. En icon blir typ 5cm stor.

Har krt memtest p mina minnen i burken och fick inga fel p dem. Finns det ngot sdant till grafikkortet?

Eller ngra andra tips?
Citera
2007-11-26, 18:11
Medlem
Simas avatar
Jag fick samma problem med nyare spel nr jag skaffade Vista. Datorn kraschar efter ett antal minuter, skrmen blir svart och man mste starta om datorn. ljudet rullar ocks p fr mig. Har absolut ingen aning vad det beror p.
Citera
2007-11-26, 18:43
Medlem
Jag kan spela xx timmar sen lgger det av. Det kan inte vara verhettning heller fr nr jag rebootat kan jag spela lika lnge igen, ibland lngre, ibland kortare.

Kr windows XP som jag alltid gjort och aldrig haft ngra problem.

En gng nr detta hnde s hngde sig datorn i bios, vgrade boota vidare. Startade om xx ggr osv men lste sig totalt vid BIOS skrmen. S jag drog i alla sladdar och plockade bort minnena osv och satte tillbaka, d bootade den igen.

Tips? funderingar?
Citera
2007-11-27, 12:39
Medlem
Ngon? :S
Citera
2007-11-27, 13:01
fr mig hnder det med, men inte med krvande spel. har hnt 2 ggr p 2 veckor.

spelar gh3 p en

5600+
8800gts 320
2gb ram

vetifan vad det r.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in