Flashback bygger pepparkakshus!
2007-11-26, 17:50
Medlem
Tjenare!

Har ett litet problem med min burk där hemma. När jag kört t ex. wow eller något annat lite mera krävande spel så stannar bilden tvärt, ljudet rullar på men bilden blir 5x mörkare än normalt och fryser.

Måste där efter starta om datorn, försöker jag tabba ut till windows ändrar den till 4 färger och någon mega stor upplösning så man typ ser inget. En icon blir typ 5cm stor.

Har kört memtest på mina minnen i burken och fick inga fel på dem. Finns det något sådant till grafikkortet?

Eller några andra tips?
Citera
2007-11-26, 18:11
Medlem
Simaõs avatar
Jag fick samma problem med nyare spel när jag skaffade Vista. Datorn kraschar efter ett antal minuter, skärmen blir svart och man måste starta om datorn. ljudet rullar också på för mig. Har absolut ingen aning vad det beror på.
Citera
2007-11-26, 18:43
Medlem
Jag kan spela xx timmar sen lägger det av. Det kan inte vara överhettning heller för när jag rebootat kan jag spela lika länge igen, ibland längre, ibland kortare.

Kör windows XP som jag alltid gjort och aldrig haft några problem.

En gång när detta hände så hängde sig datorn i bios, vägrade boota vidare. Startade om xx ggr osv men låste sig totalt vid BIOS skärmen. Så jag drog i alla sladdar och plockade bort minnena osv och satte tillbaka, då bootade den igen.

Tips? funderingar?
Citera
2007-11-27, 12:39
Medlem
Någon? :S
Citera
2007-11-27, 13:01
för mig händer det med, men inte med krävande spel. har hänt 2 ggr på 2 veckor.

spelar gh3 på en

5600+
8800gts 320
2gb ram

vetifan vad det är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in