2011-03-10, 20:49
Medlem
Aviarts avatar
Okej. Har fått två nya markers av min bror, mp3 är fylld med skön musik och inatt ska jag ut och taga utav bara satan för att öva upp tagen.

Finns det något speciellt jag ska tänka på, någon oskriven lag graffare emellan? Att inte ge mig på andras pieces är ju självklart men något annat?

Har även tittat ut en perfa ställe där tagen kommer passeras av väldigt många och jag kan göra den stor. Eftersom jag saknar kannor någon vecka till så får jag nöja med med markers.
2011-03-10, 21:03
Medlem
zupkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aviart
Okej. Har fått två nya markers av min bror, mp3 är fylld med skön musik och inatt ska jag ut och taga utav bara satan för att öva upp tagen.

Finns det något speciellt jag ska tänka på, någon oskriven lag graffare emellan? Att inte ge mig på andras pieces är ju självklart men något annat?

Har även tittat ut en perfa ställe där tagen kommer passeras av väldigt många och jag kan göra den stor. Eftersom jag saknar kannor någon vecka till så får jag nöja med med markers.
Spitta inget, inte ens tags. Det där med mp3 är iofs inte världens bästa idé ifall du får knas och inte hör något. Men lycka till ikväll
2011-03-10, 21:40
Medlem
Aviarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zupkatt
Spitta inget, inte ens tags. Det där med mp3 är iofs inte världens bästa idé ifall du får knas och inte hör något. Men lycka till ikväll

Nädå. Lugna puckar.

Tänkte mest ha Mp3´n till o ha på vägen när hem till min godnattis
2011-03-10, 23:37
Medlem
jonnizs avatar
Ska jag måla över, eller ska jag inte?

Den stora frågan som många nybörjare ställer sig! Jag har därför tagit mig tiden att göra en bra bild som förklarar lite generellt hur man ska tänka. Detta kan självklart variera från tillfälle till tillfälle.

Men det är ungefär såhär ni ska tänka:

http://img4.imageshack.us/i/mlaver.jpg/
2011-03-11, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonniz
Ska jag måla över, eller ska jag inte?

Den stora frågan som många nybörjare ställer sig! Jag har därför tagit mig tiden att göra en bra bild som förklarar lite generellt hur man ska tänka. Detta kan självklart variera från tillfälle till tillfälle.

Men det är ungefär såhär ni ska tänka:

http://img4.imageshack.us/i/mlaver.jpg/

Herregud. Eftersom majoriteten av användarna är toys här så bör de aldrig spitta, då deras skit är betydligt fulare än det som satt där innan. Det råder ingen global brist på väggar.
2011-03-11, 16:21
Medlem
WhoFortyTwos avatar
Varför spitta alls, finns väll gott om väggar?
2011-03-12, 01:01
Medlem
random inlägg.. men såg att Christian i big brother går runt med "FUCK THE BUFF" t- shirt någon som vet om han e Writer?
2011-03-12, 10:16
Medlem
bloodysamurais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peppe010
random inlägg.. men såg att Christian i big brother går runt med "FUCK THE BUFF" t- shirt någon som vet om han e Writer?

Yeah, har hört att han är/var det.
2011-03-12, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peppe010

Japp, har hört att han är det, vad han drar har jag dock ingen aning om, finns totalt 3 stycken graffare i BB huset, Rodney sägs vara en utav dom (har skrivits i någon annan tidigare post), vem den tredje är har jag ingen aning om.
2011-03-12, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zipnolan
På tal om gamla tider, någon som är tillräckligt gammal för att minnas ensam, ledsen? Lite varstans i sthlm sent 80-tal, tidigt 90. Läste flera år senare att en av sthlms "värsta klottrare" var ett tidningsbud i 30 års åldern. Jag har alltid undrat om det var samma person.

Skulle iaf inte tro det, han som var en utav "stockholms värsta klottrare" som var tidningsbud var Reson, NFC. såvitt jag vet har han aldrig dragit några av ovannämnda tags, men det är bara vad jag tror, inget jag har hört talas om iaf. Visserligen började han skriva i slutat utav 80-talet.. och har haft en hel del tags. men men.

http://www.capitalsthlm.com/media/tidningsartiklar/aftonbladet_020712_2.html
2011-03-12, 20:04
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zipnolan
På tal om gamla tider, någon som är tillräckligt gammal för att minnas ensam, ledsen? Lite varstans i sthlm sent 80-tal, tidigt 90. Läste flera år senare att en av sthlms "värsta klottrare" var ett tidningsbud i 30 års åldern. Jag har alltid undrat om det var samma person.

Ensam såg jag en hel del vid Londonviadukten och runt där, Ledsen känner jag inte till tyvärr.
2011-03-13, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sedus
Japp, har hört att han är det, vad han drar har jag dock ingen aning om, finns totalt 3 stycken graffare i BB huset, Rodney sägs vara en utav dom (har skrivits i någon annan tidigare post), vem den tredje är har jag ingen aning om.

Den 3dje är la typ Nicky eller han där Rikard som fick psykos..

haha, Rodney? De trodde jag inte om honom

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in