2010-12-31, 12:17
Medlem
CoopColas avatar
Kanske fel ställe att posta, men ni har nog koll!

Vad finns det för sprayburkar på OKQ8? Pris? Duger de till att spraya lite budskap i tunnlar eller måste man ta sig in till typ Highlights för att köpa vettiga?

Kanske jättedum fråga men jag har ingen koll alls
2010-12-31, 12:23
Medlem
parkråttas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoopCola

Vad finns det för sprayburkar på OKQ8? Pris? Duger de till att spraya lite budskap i tunnlar eller måste man ta sig in till typ Highlights för att köpa vettiga?

Tror det varierar rätt mycket från butik till butik. Men överlag så ska du kolla efter Corrostabil rostskydd (den gröna burken), den brukar finnas på diverse bensinstationer och är sjysst.

Men all färg duger till att köra med. Så länge det syns. Man behöver verkligen inte åka till HL eller liknande, även fast de färgerna täcker bra mycket bättre än vanlig bil-lack. Men som sagt, rostskyddsfärg brukar täcka jävligt bra om man nu ska rikta in sig på färg som inte finns i graffiti-butiker.
2010-12-31, 13:50
Medlem
WhoFortyTwos avatar
Citat:

Annars har jag för mig att det finns vit och svart för runt 80kr, men kör på vad parkråtta snacka om.
2010-12-31, 14:13
Medlem
virreees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMA
Appappapp! http://en.wikipedia.org/wiki/Mpemba_effect

Angående kalla burkar så räcker det oftast med att ha dem i väskan med papper runt eller nått. Papper isolerar bra.
Touchè! Men som sagt lägg en flaska med varmvatten i ryggan med burkarna. Det har funkat bra för mig.
Senast redigerad av virreee 2010-12-31 kl. 14:16.
2010-12-31, 14:33
Medlem
CoopColas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av parkråtta
Tror det varierar rätt mycket från butik till butik. Men överlag så ska du kolla efter Corrostabil rostskydd (den gröna burken), den brukar finnas på diverse bensinstationer och är sjysst.

Men all färg duger till att köra med. Så länge det syns. Man behöver verkligen inte åka till HL eller liknande, även fast de färgerna täcker bra mycket bättre än vanlig bil-lack. Men som sagt, rostskyddsfärg brukar täcka jävligt bra om man nu ska rikta in sig på färg som inte finns i graffiti-butiker.

Citat:
Ursprungligen postat av WhoFortyTwo
Annars har jag för mig att det finns vit och svart för runt 80kr, men kör på vad parkråtta snacka om.
Okej, tack för svar. Hur mycket räcker en sån burk till?
2010-12-31, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quetal
Erla var det Cyclope's förra tag?

Det stämmer.
2011-01-01, 01:14
Medlem
laptopkurts avatar
Var kan man köpa bingopennor?
2011-01-01, 01:43
Medlem
nocommentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laptopkurt

Brukar finnas på tobaks affärer, har för mig Svanströms har också.
2011-01-01, 03:46
Medlem
virreees avatar
Citat:
Köp en squezzer (vet inte hur det stavas) istället, bättre och kostar säker lika mycket.
2011-01-01, 15:05
Medlem
parkråttas avatar
Citat:
Okej, tack för svar. Hur mycket räcker en sån burk till?
Hur långt är ett snöre? Väldigt svårt att svara på. Beror på vad för cap du använder, hur nära du håller, hur snabbt du drar burken osv.

Citat:
Mataffärer, bokhandlar, hos gubbar som säljer bingolotter, ja lite överallt helt enkelt.

Citat:
Ursprungligen postat av virreee
Köp en squezzer (vet inte hur det stavas) istället, bättre och kostar säker lika mycket.
Beror väl lite på också, har man inte nära till en klotter-affär som säljer squeezers är det mycket lättare att gå och köpa en bingopenna än att beställa och krångla.
2011-01-01, 16:07
Medlem
jonnizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virreee

Squeezers är å andra sidan sjukt enkla att göra. Själv gör man en på 3-4 minuter. Liten plaslimburk (som används vid typ modellbygge), fyll på med färg, sätt en liten tygbit/skumgummibit = done!
2011-01-02, 08:01
Medlem
carlss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moggerblack
Allting kostar ju X99 kr nu för tiden. Antagligen även sanerarnas kostnad per meter, därav den märkliga summan.

Snarare att sanerarna har en kostnad på ett rätt jämnt antal kr/m^2 och sen tillkommer en moms eller dylikt på någon konstig procent.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in