2010-08-14, 10:54
Medlem
Bäver_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killkill
o du tror inte de kommer rinna sönder för han då ? .. nee men testa dig fram alla har sinna egna favoriter . ta en original cap dock brukar dom knasa sig lite men de e kul de me jobba sig fram hihihi

Kanske! Men det blir soft!
2010-08-14, 12:27
Medlem
KaptenProblems avatar
Tja.
Va just på HL o köpte lite burkar.
En fråga:
Hur öppnar jag burkarna så att orginalcapen går att använda?
Har andra caps men undrar alltså hur jag "öppnar" burkarna.
2010-08-14, 12:46
Medlem
Owers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenProblem
Tja.
Va just på HL o köpte lite burkar.
En fråga:
Hur öppnar jag burkarna så att orginalcapen går att använda?
Har andra caps men undrar alltså hur jag "öppnar" burkarna.
Du tar bort capen, tar bort det svarta runda låset som ligger där och sätter sedan på den nya capen du vill använda.
2010-08-14, 12:47
Medlem
KaptenProblems avatar
Ah, lösningen var vist den svarta ringen under capen:P
2010-08-15, 11:50
Medlem
tja. ska limma på tidningspapper på en canvastavla. vilket lim/klister ska jag använda?
2010-08-15, 12:14
Medlem
KaptenProblems avatar
Tjo.
Igår va jag ute o lekte med några kannor...

Jag är helt färsk inom graff.
Jag gör som så att jag börjar med att rita ut bokstäverna o fyller sedan dem med färgen som jag tänkt ha, tx crome.
När det väl är gjort tar jag en svart burk o kör linjerna, väldigt basic med andra ord.

Hur går jag vidare med detta?
2010-08-15, 14:32
Medlem
Utopia.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snoppfejs
Suger på outlines , vilken cap ska jag använda, för att lättast få det hyfsat snyggt ?

Pinky fat tycker jag är bra till både outlines och fyll. Blir lagom koncentrerad stråle för att slippa få flammiga kanter, samtidigt som den är tillräckligt bred att fylla med utan att det tar hundra år. Bästa capen enligt mig
2010-08-15, 16:35
Medlem
Citat:
Tjo.
Igår va jag ute o lekte med några kannor...

Jag är helt färsk inom graff.
Jag gör som så att jag börjar med att rita ut bokstäverna o fyller sedan dem med färgen som jag tänkt ha, tx crome.
När det väl är gjort tar jag en svart burk o kör linjerna, väldigt basic med andra ord.

Hur går jag vidare med detta?

Om du menar hur du ska gå vidare med målningen så är det väll att lägga till någon bakgrund och då är det bara att använda din fantasi. Gör moln, bollar, eld, en färg i valfri kulör eller något annat.

Sen kan du ju lägga till highlights, second outlines, skugga eller kanske 3D (lite svårt om du nyss har börjat kanske).

Men se till att skissa en del för att komma fram till hur din stil blir vilket lär ta ett tag, kolla gärna på filmer eller köp ett par tidningar.

Hoppas detta hjälpa dig något iallafall och lycka till !
2010-08-15, 16:52
Medlem
KaptenProblems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gothenburggraff
Om du menar hur du ska gå vidare med målningen så är det väll att lägga till någon bakgrund och då är det bara att använda din fantasi. Gör moln, bollar, eld, en färg i valfri kulör eller något annat.

Sen kan du ju lägga till highlights, second outlines, skugga eller kanske 3D (lite svårt om du nyss har börjat kanske).

Men se till att skissa en del för att komma fram till hur din stil blir vilket lär ta ett tag, kolla gärna på filmer eller köp ett par tidningar.

Hoppas detta hjälpa dig något iallafall och lycka till !
Tack!

Hur lägger jag bakgrunden, innan jag fyller? Alltså samtidigt som jag fyller bokstäverna?
2010-08-15, 16:57
Medlem
Citat:
Tack!

Hur lägger jag bakgrunden, innan jag fyller? Alltså samtidigt som jag fyller bokstäverna?

Jag skulle säga att det är olika från person till person. Men jag gör så att när jag har fyllt mina bokstäver så brukar jag göra bakgrunden för att sedan dra mina outlines runt bokstäverna samt min bakgrund jag har gjort.

Måla upp bokstäverna, fyll dem, gör bakgrunden, fyll din bakgrund, dra outlines på bokstäverna samt din bakgrund, gör skuggan, gör sedan highlights

Det fungerar bra !
2010-08-15, 22:48
Medlem
olucks avatar
nu är det så att jag blivit av med cirka 30 burkar och 10 pennor. snackade med snubben som hitta väskan och lämna in dom och han har gått med på att hämta ut dom, men frågan är får han göra det? eller blir det så att jag måste hämta ut dom? är tidigare ostraffad, det enda jag haft med snuten å göra är att jag suttit på förhör anklagad för skadegörelse..
tacksam för snabba svar!
MVH/
en burklös jävel
Senast redigerad av oluck 2010-08-15 kl. 22:51.
2010-08-16, 19:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av oluck
nu är det så att jag blivit av med cirka 30 burkar och 10 pennor. snackade med snubben som hitta väskan och lämna in dom och han har gått med på att hämta ut dom, men frågan är får han göra det? eller blir det så att jag måste hämta ut dom? är tidigare ostraffad, det enda jag haft med snuten å göra är att jag suttit på förhör anklagad för skadegörelse..
tacksam för snabba svar!
MVH/
en burklös jävel

Surt att höra om förlusten

Det enda jag kan tänka mig är att personen som lämnat in det till polisen kan hämta ut det (kanske misstänksamt?). Hur skulle polisen veta att det är just dina burkar? Om du nu får ut dem får du la beskriva i detalj vilka caps, pennor och kulörer du hade

Mvh.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in