Citat:
Ursprungligen postat av WalkItOut
Är lite smått full och flummig så vill nu försöka formulera ett par frågor som ni grabbar på FLESHBACK kanske har svar på.
1. Varför (I hela helvetet) skriver folk one eller till och med oner efter sitt namn? Allvarligt? Det ser ju helt jävla efterblivet ut med massa "Oner" efter tagen, inför mig utstrålar det dyslexi och allmän galenskap/toyism/omogenhet.
2. Varför denna fascination för att måla tåg? Jag tycker lätt att det ser snyggare ut och är allmänt skönare med väggar. Precis som med "oner" fenomenet känns det som att många graffare känner att de har någon form av fjantig norm att följa. Jag är inte cool om jag inte kör tåg, jag är inte cool om jag inte skriver one/oner efter min tag. Jag fattar inte.
Ber om ursäkt för skitinlägg.
Är väl mkt person till person och finns väl inget direkt svar till dina frågor. Alla tycker olika helt enkelt men kan ju iaf försöka svara lite luddrigt.
1. Jag kan medge att jag brukar köra ONER efter mina tags ibland, just för att få mer att skriva eller bättre komposition på saker å ting. Känner mig dock aldrig tvungen på något sätt att skriva det och brukar bara göra det för att som sagt få mer att skriva. R,et är rätt mkt bakom flötet ja men imo så låter det inte helt dumt och jag kör med R i slutet för att få bättre flyt.
Händer väl även någon gång att jag måste hävda mig för att vara signaturONE om någon kör samma signatur som mig. Är väl därifrån allt kommer från första början.
2. Graffiti ska målas på tåg enligt många.
Sen att det blivit såpass "hardcore" med att köra tåg gör väl inte saken bättre. Tåg är inget du (oftast) bara går och lirar på samma sätt som en vägg. Scoopa, tagga, ta reda på väktare/rallare m.m för att minimera risken.
Sen är det ju också fett å lira tåg imo. Visst finns väggar som man måste behandla på liknande sätt men jag tror jag fick fram nånting vettigt iaf.
Hur mysigt ser det inte ut att stå på yarden å dra outlines till ett mästerverk på tex x2000?