2009-10-29, 18:37
Medlem
Billywins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hesten303
Diekz körde med Bank i Stockholm 08/07

Hur fan kan du missa dom man kopplar mest med BST? Punk och ABC¨
Sen kanske Ice också repper bst..

.............

TRY , TROY , WHAT , är vell också med i BST för den delen?

ICE är definitivt med i BST..
2009-10-30, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomTITS
Jag tyckte de var helt prima. En polare hade beställt från www.backjump.se och jag fick hans ljusgröna färg burk. Men jag föredrar andra burkar framför Sabotaz dock. Enligt TheBombShelter på YouTube så ska de visst funka bra i kyla. Han låter en Sabotaz burk stå ute i snön i någon timme och sen testar han den, och burken funkar bra. Jag har dock inte testat Sabotaz i kylan, detta var i somras. Den har rätt lågt tryck vilket jag gillar också. En helt prima can helt enkelt.

Kändes som det blev lite särskrivningar där, precis vaknat

Fan är du annställd av Backjump eller??
Sabotaz är INTE en bra burk jämfört med de flesta andra märken. Vill man ha en vinterburk som garanterat funkar i ALLA väder så gäller bara Belton. Fråga vilken riktigt aktiv målare (inte nån jävla fame-lirare) så har ni svaret där.
Finns f.ö. på Backjump , Curbservin och Fatcap..samt Henxs förstås.
2009-10-30, 17:58
Medlem
WalkItOuts avatar
Är lite smått full och flummig så vill nu försöka formulera ett par frågor som ni grabbar på FLESHBACK kanske har svar på.

1. Varför (I hela helvetet) skriver folk one eller till och med oner efter sitt namn? Allvarligt? Det ser ju helt jävla efterblivet ut med massa "Oner" efter tagen, inför mig utstrålar det dyslexi och allmän galenskap/toyism/omogenhet.

2. Varför denna fascination för att måla tåg? Jag tycker lätt att det ser snyggare ut och är allmänt skönare med väggar. Precis som med "oner" fenomenet känns det som att många graffare känner att de har någon form av fjantig norm att följa. Jag är inte cool om jag inte kör tåg, jag är inte cool om jag inte skriver one/oner efter min tag. Jag fattar inte.

Ber om ursäkt för skitinlägg.
2009-10-30, 18:40
Medlem
Rands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalkItOut
Är lite smått full och flummig så vill nu försöka formulera ett par frågor som ni grabbar på FLESHBACK kanske har svar på.

1. Varför (I hela helvetet) skriver folk one eller till och med oner efter sitt namn? Allvarligt? Det ser ju helt jävla efterblivet ut med massa "Oner" efter tagen, inför mig utstrålar det dyslexi och allmän galenskap/toyism/omogenhet.

2. Varför denna fascination för att måla tåg? Jag tycker lätt att det ser snyggare ut och är allmänt skönare med väggar. Precis som med "oner" fenomenet känns det som att många graffare känner att de har någon form av fjantig norm att följa. Jag är inte cool om jag inte kör tåg, jag är inte cool om jag inte skriver one/oner efter min tag. Jag fattar inte.

Ber om ursäkt för skitinlägg.

Är väl mkt person till person och finns väl inget direkt svar till dina frågor. Alla tycker olika helt enkelt men kan ju iaf försöka svara lite luddrigt.

1. Jag kan medge att jag brukar köra ONER efter mina tags ibland, just för att få mer att skriva eller bättre komposition på saker å ting. Känner mig dock aldrig tvungen på något sätt att skriva det och brukar bara göra det för att som sagt få mer att skriva. R,et är rätt mkt bakom flötet ja men imo så låter det inte helt dumt och jag kör med R i slutet för att få bättre flyt.
Händer väl även någon gång att jag måste hävda mig för att vara signaturONE om någon kör samma signatur som mig. Är väl därifrån allt kommer från första början.

2. Graffiti ska målas på tåg enligt många.
Sen att det blivit såpass "hardcore" med att köra tåg gör väl inte saken bättre. Tåg är inget du (oftast) bara går och lirar på samma sätt som en vägg. Scoopa, tagga, ta reda på väktare/rallare m.m för att minimera risken.
Sen är det ju också fett å lira tåg imo. Visst finns väggar som man måste behandla på liknande sätt men jag tror jag fick fram nånting vettigt iaf.
Hur mysigt ser det inte ut att stå på yarden å dra outlines till ett mästerverk på tex x2000?
2009-10-31, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Billywin
TRY , TROY , WHAT , är vell också med i BST för den delen?

ICE är definitivt med i BST..

ICE är väl en tjej? Kommer dock inte ihåg vems pojkvän hon är (om det nu stämmeR)
2009-10-31, 06:30
Medlem
Ice Ice Begez!
http://www.youtube.com/watch?v=M8BxbdQqMRE&feature=fvst
2009-10-31, 11:42
Medlem
Billywins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iamugly
ICE är väl en tjej? Kommer dock inte ihåg vems pojkvän hon är (om det nu stämmeR)

Joo haar också för mig det...
2009-10-31, 11:51
Medlem
.54321s avatar
ICE är en tjej.
2009-10-31, 13:39
Medlem
Recapeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smulade kotten
Har börjat jobba i Lidköping och blev bra förvånad över hur mycket tags det sitter överallt.

Ica, varje hörn i centrum, vartenda elskåp, stolpar, fina husfasader osv..
Har dock inte sett en enda piece än trots att jag har vart runt i hela stan.

så, vilka lirar i Lidköping egentligen?

Jag lirar i lidköping!!!
2009-10-31, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Recaped
Jag lirar i lidköping!!!

Gör du? fan finns fler från småstan än jag trodde
(jag bor också där så du inte missförstår mej )
2009-10-31, 21:44
Medlem
poojks avatar
Sett at AIL reppat sjukt mycket runt om i staden. AIL Y2K över allt, är detta en ny förmåga?
2009-10-31, 22:13
Medlem
smaksaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poojk
Sett at AIL reppat sjukt mycket runt om i staden. AIL Y2K över allt, är detta en ny förmåga?
Han har väl varit med i Y2K ett tag men inte kört mycket tidigare men nu har han fått nåt ryck, eller? Tycker rent generellt att Y2K kommit upp mycket nu på senaste, nu när dom tagit med äger och allt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in