2009-09-29, 12:14
Medlem
smaksaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMA
Trodde du skämtade och hade lagt till lite egen text till citatet. Men tji fick jag. Hur kan man som journalist skriva sådär? Har det att göra med att media fått massor med skit för att de glorifierat händelsen och istället fått raka direktiv att smutskasta rånarna? För av domarna att döma kan man faktiskt inte läsa ut något annat än just "stöld, häleri, skadegörelse, övergrepp i rättssak, olaga hot, narkotikabrott".
Ja det där var en underligt formulerad text. Blir det inte lite falsk ryktesspridning när de "antar" vad det är för sorts person sådär?
2009-09-29, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smaksak
Ja det där var en underligt formulerad text. Blir det inte lite falsk ryktesspridning när de "antar" vad det är för sorts person sådär?

Å andra sidan är det kanske troligt att de rotat fram alla domar och de faktiskt vet exakt vad han blev dömd för. Dock underligt formulerat iallafall.
2009-09-29, 15:37
Medlem
Malewhales avatar
Citat:
Å andra sidan är det kanske troligt att de rotat fram alla domar och de faktiskt vet exakt vad han blev dömd för. Dock underligt formulerat iallafall.

Klart de har dragit fram domarna. De har dragit fram allt de kan om de där killarna ur olika slags register, det är väl förståeligt? För övrigt verkar det ju vara en typisk klottrare, skolkar mycket på gymnasiet!
2009-09-29, 16:28
Medlem
LillaLabans avatar
Varför skulle journalisten inte skriva sådär? Det står ju att läsa i domarna att han hotat, slagits, begått skadegörelse och åkt fast för narkotikabrott(cannabis). Ryktesspridning?

Har fått bekräftat till mig att det rör sig om en strulputt som slagits i samband med fotbollsmatcher, haft tycke för droger och som klottrat en del. Skadegörelsen han dömts för ska alltså vara graffitirelaterad. Det står ju redan skrivet i tråden om rånet också, allt det där.

Det enda intressanta är ju att få veta vad han skrev. Så?
Senast redigerad av LillaLaban 2009-09-29 kl. 17:01.
2009-09-29, 17:09
Medlem
smaksaks avatar
Citat:
Jo har de tagit fram det är det ju en annan grej, jag trodde de "antog" att skadegörelsen var graffitirelaterad och att narkotikan var hasch osv.
2009-09-29, 18:16
Medlem
Haha, skrattade till imorse när jag läste (gårdagens?) DN:

"Av domarna att döma är det en kille som röker hasch, klottrar och stjäl jeans."

Tidlös mening. Skulle funkat för 30 år sedan (bortsett ifrån att klotter kanske skulle få folk att höja på ögonbrynen - vad är det?), kommer att funka om 30 år. Är och förblir definitionen av en ungdom på gliiid.
2009-09-29, 19:08
Medlem
BotkyrkaOGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fugasi

"Av domarna att döma är det en kille som röker hasch, klottrar och stjäl jeans."

Tidlös mening. Skulle funkat för 30 år sedan (bortsett ifrån att klotter kanske skulle få folk att höja på ögonbrynen - vad är det?), kommer att funka om 30 år. Är och förblir definitionen av en ungdom på gliiid.

Hahahah, det där är hemskt. Vad har det med något att göra över huvud taget? DN nedrans flummare!
2009-09-29, 20:58
Medlem
Hörde att Beges torskade häromdagen i Märsta.
2009-09-29, 21:13
Medlem
Bang-Ladeshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AssetManagement

Första gången han torskar efter sin comeback? It's gonna be ugly.
2009-09-29, 21:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AssetManagement

Jag hörde det också. Någon som vet om han la av eller hur det gick?
2009-09-29, 21:37
Medlem
saprofyt.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bang-Ladesh
Första gången han torskar efter sin comeback? It's gonna be ugly.

Kanske blir han häktad o.s.v. vilket inte är någon dans på rosor, men det måste inte bli ugly på något annat sätt. Sköter han sina kort rätt (vilket jag antar att en så erfaren målare gör) så är det nog lugnt.
Senast redigerad av saprofyt. 2009-09-29 kl. 21:41.
2009-09-29, 21:54
Medlem
tokiigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fugasi

Läste det där igår också. Skrattade högt när jag läste "stjäl jeans". Snubben stjäl endast jeans inget annat.

Han letade efter byxorna med guldfickorna, men han hittade dom aldrig så han körde ett helikopterrån istället.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in