2009-07-21, 21:46
Medlem
Mitt crew är ute och klottrar varje natt. Vi heter RHF. Kanske har någon sett oss i stockholm eller göteborg. Vi målar nakna. Vi rä kvinnor.
2009-07-21, 21:48
Moderator
evilhoneys avatar
Nybörjarfrågor hitflyttade från skisstråden.
//mod
2009-07-21, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bamsegumman
Mitt crew är ute och klottrar varje natt. Vi heter RHF. Kanske har någon sett oss i stockholm eller göteborg. Vi målar nakna. Vi rä kvinnor.

hej, går det bra för er? vilka linjer brukar ni köra då? kanske nån bild av era alster att posta i real deal tråden?
2009-07-21, 22:20
Medlem
hawaruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fas12
http://bayimg.com/image/bacdiaacm.jpg

Låt bokstäverna gå över varandra, dom får gärna gå ihop ibland också men överdriv det inte. Gör din första bokstav, och sen direkt bredvid gör du den andra bokstaven, tänk på att faktiskt kan SUDDA när du använder blyerts, så det gör inget om en bokstav går över en annan, det går att sudda bort linier.

Okej, tackar! Innan har jag skissat med touch, eller va man kallar de :P Men ska köra lite med blyerts och sudd! Sen fylla i. Tusen tack
2009-07-21, 22:56
Medlem
zayanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zayano
Jag har planerat att trycka upp ex antal klistermärken ca 70x105mm stora.

1. Hur ska jag göra? Vad ska jag ha för papper? Vad för skrivare?
2. Var kan jag hitta någorlunda bra priser?
Jag har läst på lite. Och inte har jag blivit mycket klokare.
Men kan jag köpa vinylpapper. Skriva ut motiven på det, och sen spraya(?) på lim?

Vad behöver jag då för skrivare?
Vad för lim?
2009-07-22, 00:07
Medlem
strawberrykings avatar
Citat:
Jag har läst på lite. Och inte har jag blivit mycket klokare.
Men kan jag köpa vinylpapper. Skriva ut motiven på det, och sen spraya(?) på lim?

Vad behöver jag då för skrivare?
Vad för lim?
du kan köpa klisterpapper på kontorsbutiker ex. corporate express, dom tar numera 200kr +/- för 100 st a4ark klisterpapper, sen kan du skära till dom bäst du vill, fungerar faktiskt rätt bra, och just mina som har suttit på ställen där dom inte blivit rörda har klarat sig rätt bra förutom att dom viks endel
2009-07-22, 00:52
Medlem
zayanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strawberryking
du kan köpa klisterpapper på kontorsbutiker ex. corporate express, dom tar numera 200kr +/- för 100 st a4ark klisterpapper, sen kan du skära till dom bäst du vill, fungerar faktiskt rätt bra, och just mina som har suttit på ställen där dom inte blivit rörda har klarat sig rätt bra förutom att dom viks endel
Jaha. Det verkar väldigt bra.. Hur är det med skrivare då? Har du någon koll på det?
2009-07-22, 02:59
Medlem
finns det något program till pc eller webbapplikation som man kan måla tags i som rinner? Typ bläck, krom?
2009-07-22, 03:06
Medlem
saturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aggrovator
finns det något program till pc eller webbapplikation som man kan måla tags i som rinner? Typ bläck, krom?
typ om man vill ha mer rinn så ska man trycka mer på musen? klart det gör!!
graffiti studio har datagjort värdelös rinn effekt
2009-07-22, 11:12
Medlem
strawberrykings avatar
Citat:
Jaha. Det verkar väldigt bra.. Hur är det med skrivare då? Har du någon koll på det?
nej jag har ingen större koll, men jag antar att det funkar rätt bra med dom flesta skrivarna
2009-07-22, 12:21
Medlem
Farbror Funguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strawberryking
nej jag har ingen större koll, men jag antar att det funkar rätt bra med dom flesta skrivarna
Vinyl smälter i skrivare tror jag (har dock inte testat själv)
Bläck (från bläckstråleskrivare) är inte vattenfast och kommer alltså att regna bort, så det är laser du ska satsa på iaf.

Har själv gjort en del klistermärken med vanligt A4-klisterpapper och laserskrivare. Det funkar och det är billigt men man får räkna med usel kvalité. Inte heller tryck från laserskrivare är särskilt väderbeständigt så det slits ganska fort. Jag antar att man kan testa att köra sprejlack på dem eller nåt för att lösa det.
Dessutom är ju sånt klisterpapper man köper på pappershandeln till för inomhusbruk så klistret är riktigt dåligt. Hopplöst på lite dammiga underlag som man finner utomhus

Det bästa är så vitt jag vet vinyl som man antingen screentrycker själv eller låter ett tryckeri trycka åt en. Beror ju på hur mycket pengar man har över
2009-07-22, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av satur
typ om man vill ha mer rinn så ska man trycka mer på musen? klart det gör!!
graffiti studio har datagjort värdelös rinn effekt

har du lust att avslöja hur man får tag i det programmet? eller vad det nu är...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in