Eftersom det är min första gasmask så undrar jag hur man ska vara säker på att den fungerar liksom. Jag tänkte att det kanske ska vara så att man inte ska känna lukten av färg? jag vet inte. Vad säger ni?
Eftersom det är min första gasmask så undrar jag hur man ska vara säker på att den fungerar liksom. Jag tänkte att det kanske ska vara så att man inte ska känna lukten av färg? jag vet inte. Vad säger ni?
jag säger så mycket som när du väl använder den så märker du utan tvekan lukten brukar försvinna men ibland inte helt, blir mer en annan slags doft enligt egen erfarenhet. Tycker även att man känner stor skillnad va de gäller din andning efter användandet av mask i sluten yta tex rum, tunnel osv känns helt normal jämfört med när man ibland får lite svårare att andas utan en. Ett tips är även att inte bry dig om att du har en mask på dig för då tänker du bara på hur du andas osv då blir det inte naturlig andning.
Någon som kan berätta något om SAK? Tror det var ett crew men jag kan ha helt fel. Ett minne från min ungdom dök precis upp där min far, som på den tiden extraknäckte som klottersanerare i högdalendepån en gång nämnde att detta var ett "internationellt" crew. Var detta sant eller har mitt minne bara förvrängt vad han sa till mig då? Detta ska alltså vara någon/några som var aktiva för typ 18 år sen...