2008-11-08, 20:18
Medlem
MysigaBrallors avatar
Det här med att måla över andra pieces, det kan väl inte gälla fames?

När jag målar i fames så räknar jag med att någon målat över inom en vecka, någon som tycker annorlunda?
2008-11-08, 20:41
Medlem
saprofyt.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MysigaBrallor
Det här med att måla över andra pieces, det kan väl inte gälla fames?

När jag målar i fames så räknar jag med att någon målat över inom en vecka, någon som tycker annorlunda?

Ingen borde bli arg om någon lagt en målning över ens egen, men om någon typ skrivit "kuk" mitt i bara för att jävlas skulle jag bli sur. Fast vet man med sig att man är ganska dålig kanske man inte borde måla över den allra snyggaste piecen i famet...
2008-11-08, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vollz
Seriöst, många säger: skissa mkt och andra säger skit i och skissa dra bara ut och måla, vad ska man göra tycker ni?

i början skissa tills du kan få ihop något som liknar en piece , sen kör på typ 50 % skissande 50 % vägg. träna upp dins skills med burken , sen skissa på o hitta på nya grejer , fick ett par kloka ord från en writer idag : Börja med att göra skisserna rätt , för om du gör "fel" på skisserna så är det större risk att det blir "fel" på väggen med. men i början tkr jag skissa lite , sen kör 50/50
2008-11-08, 21:19
Medlem
saturs avatar
Metylenblålösning, är det någonting att ha, frågar då jag har en mindre mängd av det och vill inte slösa någonting i onödan om det finns andvändning i det
2008-11-09, 00:56
Medlem
fittlampas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fourtwosix
Detta med att spitta för att man gillar verkar dock bara vara något toys pysslar med. Sjuktligt irriterande när man kommer tillbaka för att få dagskort och någon har skrivit "FEEEETT!" mitt i första bokstaven.

Självklart skojar jag bara, jag hoppas då innerligt att du förstod det
2008-11-09, 00:59
Medlem
fittlampas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av satur
Metylenblålösning, är det någonting att ha, frågar då jag har en mindre mängd av det och vill inte slösa någonting i onödan om det finns andvändning i det

Häll det i din nuvarande flow och se om det förändras.
2008-11-09, 01:14
Medlem
saturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittlampa
Häll det i din nuvarande flow och se om det förändras.
måste nog nalla en om jag ska ha en mop, jag är en billig jävel, Aciton i ryggan men det ska väl testas
2008-11-09, 20:34
Medlem
sabotage

Vet inte om det är en nybörjar-fråga, men vad tycker ni som testat sabotage burken?
2008-11-09, 20:39
Medlem
Get A Lights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paylen
Vet inte om det är en nybörjar-fråga, men vad tycker ni som testat sabotage burken?

Sabotage burkar är soft, riktigkt sköna och måla med.
Asså det går inte förklara känslan av burken, tycker du borde ta dig din tid och testa burken själv, du kommer nog inse själv hur den är.

//GAL
2008-11-09, 20:59
Medlem
art_s avatar
Tjena!

Ska måla en vägg hos en kompis.
Hur är det att blanda sprayfärg och vanlig målarfärg med pensel? Något speciellt tips på målarfärg i så fall? Tanken är att jag ska dra outlinesen med pensel och fyllningen med Montana Gold.
2008-11-09, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av art_
Tjena!

Ska måla en vägg hos en kompis.
Hur är det att blanda sprayfärg och vanlig målarfärg med pensel? Något speciellt tips på målarfärg i så fall? Tanken är att jag ska dra outlinesen med pensel och fyllningen med Montana Gold.

låt det torka innan bara så är det ingen fara
2008-11-10, 20:29
Medlem
capslock1s avatar
Tjena, skulle någon kunna berätta lite mer om IG crew? vill inte veta vilka dom är utan bara om dom är aktiva eller om dom har lagt ner. jag har börjat köra Ig+ som tag lite nu tycker ni det är ok om dom tex inte är aktiva alls?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in