2008-10-06, 19:01
Medlem
smaksaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GzGurrz
Hur är det med dom där svarta "kamerakulorna" på tunnelbane stationerna, är de folk som tittar på dom? Och hur är dom vridna, alltså är dom vridna mot själva plattformen eller mot tågen`?
Det är folk som tittar på dom, gick att läsa i en metrotidning att det är vissa som arbetade endast med den övervakningen. Hur dom är vridna ser du enkelt genom att gå fram till dom och kolla noga. Har själv fått erfara detta när vi har skatat på plattformarna i längre än 30 min då väktare kommit och tyckt att vi har varit "dumma i huvudet, det finns ju kameror så dom ser ju oss direkt"
2008-10-06, 19:50
Medlem
teknosolvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GzGurrz
Så inte någon som har koll :S ? inte ens teknosolv
Om det är någon som kollar via kamerorna hela tiden vet jag inte. Jag vet dock att bara för att det är en kamera med kupolglas så betyder det inte att det är en kamera med 360° vidvinkel i (flera kameror placerade i en ring). I vissa fall sitter det vanliga kameror, riktade åt ett specifikt håll. (Kupolkameror i bussarna)
Jag har själv små kameror som jag brukar leka med. Till en av kamerorna fick jag till en kupol vars yta var behandlad med något som ska skydda mot bländning från ljuskällor. Tex. vissa kameror blir helt crazy om man lyser med en ficklampa mot dom, vilket är ganska så clever om man inte maskerar sig.
Att någon sitter och tittar ständigt har jag svårt att tro, det blir för mycket jobb. Jag har heller aldrig förstått var "centralen" är, dit allt hamnar och sparas.

Aja, jag bryr mig i alla fall inte.
2008-10-06, 22:07
Medlem
smaksaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teknosolv
Att någon sitter och tittar ständigt har jag svårt att tro, det blir för mycket jobb.
Det är faktiskt så att det är någon/några som gör det, som jag sa i förra inlägget. Däremot vet jag inte om detta innebär ALLA kameror, vilket jag inte tror men det gäller för en del. (Bla rådmansgatan) Tror inte att de har flera skärmar uppe samtidigt som täcker alla kamerorna utan att dom "bläddras" genom och så kan dom väl stanna det om någonting ser misstänkt ut.
2008-10-06, 22:16
Medlem
teknosolvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smaksak
Det är faktiskt så att det är någon/några som gör det, som jag sa i förra inlägget. Däremot vet jag inte om detta innebär ALLA kameror, vilket jag inte tror men det gäller för en del. (Bla rådmansgatan) Tror inte att de har flera skärmar uppe samtidigt som täcker alla kamerorna utan att dom "bläddras" genom och så kan dom väl stanna det om någonting ser misstänkt ut.
Jo, så fungerar nog deras övervakningssystem. Men om du säger att det tittas via kamerorna så tror jag dig
2008-10-06, 22:21
Medlem
smaksaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teknosolv
Jo, så fungerar nog deras övervakningssystem. Men om du säger att det tittas via kamerorna så tror jag dig
Ja, enligt SL-spalterna i metro så hade de en intervju med en kvinna som jobbade med det iallafall
2008-10-06, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard_
Nya i branschen? Pfft.. I alla fall Dart har varit med i antalet filmproduktioner, målat en jävla massa rull och hållt på ett bra tag.

hur "målar man ett rull"?
2008-10-06, 23:41
Medlem
de har en överblicks funktion, oftast 1 ibland 2st skärmar som visar 3x3 / 4x4 olika kameror samtidigt, beroende på hur många kameror aktuell station har.
2008-10-06, 23:42
Medlem
ischs avatar
Tillbaka till topic tack!
2008-10-06, 23:54
Medlem
ischs avatar
Såja, tillbaka till topic nu. Vill ni snacka trashing så är det bara att starta en ny tråd.

isch, mod
2008-10-07, 18:34
Medlem
kapten_rövs avatar
Någon som vet något om 36ers? Har sett flera tags av dom runt om i vasastan i Göteborg.
2008-10-08, 02:09
Medlem
PerAnteWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kapten_röv
Någon som vet något om 36ers? Har sett flera tags av dom runt om i vasastan i Göteborg.
vad är det för idiot fråga, vad är det du vill veta?
Tyvärr lär ju inte du vara den sista snorisen som kommer ställa en sådan korkad fråga.
jag hoppas ingen någonsin får ett vettigt svar

36ers är ett crew och syns på betydligt fler ställen än runt Vasa. Skall vi nöja oss så och lämna det här

Klart slut
2008-10-08, 02:33
Medlem
nån som har onfo om tres. vart tog han vägen?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in