Citat:
Ursprungligen postat av cocaineduck
Tjo.
Har länge målat och ritat "normalt" och tänkte nu ge mig på sprayburkar för att se om det är något för mig.
Saken är att jag inte är speciellt intresserad av att ränna runt utomhus och måla, inte för att jag har något emot det utan mest på grund av lathet och att jag vill kunna lägga ner lite tid på en målning + spara den efteråt och inte se arbetet saneras bort.
Det lämnar mig med min lägenhet, men iom att jag inte vill förstöra den med massa färg så undrar jag ju hur man kan skydda den.
Hur mycket sprider sig dammet? Räcker det med att lägga plast på golvet under eller måste man i princip slå in hela lägenheten?
Sen vad man kan måla på. Funderade på att smälla upp lite kartongbitar på en vägg och sedan spänna upp ett vanligt vitt lakan för att öva lite på, men när man vill måla nått snyggt så kanske det är för tunt, vad använder man då? Vanlig tavelduk?
Hur fina detaljer kan man göra med en sprayburk egentligen? Taveldukar är ju lite begränsade till ytan känns det som, men jag har ju aldrig testat så jag vet ju inte.
Sen om man råkar få färg på golv eller väggar, vad kan man använda för att få bort det? Tinner?
//cocaineduck
Du får nog rigga ett plank ute, inomhus i lght är uteslutet om du inte satsar på FET ventilation.
Har du någonsin sprayat med en kanna?, dra ett streck och det luktar ett bra tag.
/L