• 2
  • 3
2007-12-23, 11:45
Moderator
MondoBizarros avatar
Hittade faktiskt dem i min lokala affär i byhålan där jag bor och fick titta två gånger innan jag insåg att det verkligen var Oreos, dessa kakor av rent mytiska proportioner för alla som sett amerikansk film och läst amerikanska böcker en del...

Så jag fick ju testa.
Men att de skulle vara så övergoda kan jag väl inte hålla med om.
Smakar som vilka kakor som helst egentligen...men de är inte i närheten av Ballerina-kex!
2007-12-24, 10:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zoloth
Har funnits i flera år....
Och så goda är de inte, då skulle jag hellre se jaffacakes eller digestives toffee
2007-12-24, 10:31
Medlem
Schrails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urbanexplorer
På The English Shop på Plantagegatan, en tvärgata till Linnégatan! Även om det kanske finns på ICA så är det värt att ta sig till den affären, då det är en liten mysig lokal affär som drivs av en skotte (!).
Ohh.. Fashion!
2007-12-28, 12:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Hittade faktiskt dem i min lokala affär i byhålan där jag bor och fick titta två gånger innan jag insåg att det verkligen var Oreos, dessa kakor av rent mytiska proportioner för alla som sett amerikansk film och läst amerikanska böcker en del...

Så jag fick ju testa.
Men att de skulle vara så övergoda kan jag väl inte hålla med om.
Smakar som vilka kakor som helst egentligen...men de är inte i närheten av Ballerina-kex!
Jag föredrar verkligen inte Ballerina, men jag kan hålla med om att första gången jag åt Oreos tyckte jag "what's the hubbub?"
Jag tyckte de var otroligt sockriga, stela, lite chokladsmak.
MEN
Om du bara äter Oreos ett tag så blir du så beroende så det finns inte.
Man suktar efter dem till slut. OCH DÅ känner man också den där speciella "oreo-smaken".
2007-12-28, 15:39
Medlem
0U812s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deanna
Jag köpte Oreos i svenska butiker då jag gick på högstadiet, och det var någon gång i början av 90-talet.
Jag tycker föresten att Oreos är de äckligaste kakorna som finns.
Du köpte alltså Oreos trots att det var de äckligaste kakorna?!!
Skämtar du eller är min läsförståelse inte vad den borde vara?

Själv älskar jag dem, speciellt originalen.
2007-12-28, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caine777
Var i Göteborg kan man hitta Oreos?
Finns typ överallt, hemköp i nordstan till exempel. I stort sett på alla ICA/Hemköp. Vissa brukar ju ha en typ "USA hylla" eller liknande. Brukar oftast stå i en sådan.
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in