2021-04-21, 09:39
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kirespappapa
SM-slutspelet för herrarna drar igång i morgon (Tisdag 20/4) Är det någon som överhuvudtaget bryr sig ?
För min del kunde intresset inte vara mindre just nu, jag tycker inte att Elitidrott utan publik är relevant och en säsong till med dessa restriktioner kommer att betyda döden för många klubbar i våra olika högsta serier i sporter som Bandy, Handboll, Basket, Innebandy m m medans de största sporterna som tex Fotboll och Hockey kanske klarar en säsong till men då pratar jag om de största klubbarna i de högsta ligorna, sport handlar ju som alla vet om bredden i första hand och där kommer vi att få se konsekvensen av Pandemin under många år framöver.

Kan bara instämma. Det är totalt värdelöst och ointressant.
Citera
2021-04-27, 21:54
Medlem
Citat:
SM-slutspelet för herrarna drar igång i morgon (Tisdag 20/4) Är det någon som överhuvudtaget bryr sig ?
För min del kunde intresset inte vara mindre just nu, jag tycker inte att Elitidrott utan publik är relevant och en säsong till med dessa restriktioner kommer att betyda döden för många klubbar i våra olika högsta serier i sporter som Bandy, Handboll, Basket, Innebandy m m medans de största sporterna som tex Fotboll och Hockey kanske klarar en säsong till men då pratar jag om de största klubbarna i de högsta ligorna, sport handlar ju som alla vet om bredden i första hand och där kommer vi att få se konsekvensen av Pandemin under många år framöver.

Damfinalen fick ett uppsving genom att den sändes i SVT och blev så spännande. Du har rätt i övrigt. Tydligen är SvFF just nu i nästan panikmode då det verkar som 20 procent av spelarna från division 2 och ner slutar om det fortsätter
Citera
2021-04-28, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Damfinalen fick ett uppsving genom att den sändes i SVT och blev så spännande. Du har rätt i övrigt. Tydligen är SvFF just nu i nästan panikmode då det verkar som 20 procent av spelarna från division 2 och ner slutar om det fortsätter

Det är väl i såna fall ungdomsspelare som kommer att lägga av eftersom dom inte får träna och spela matcher, helt jävla vansinnigt. Myndigheterna skiter fullständigt i konsekvenserna av att ungarna slutar idrotta, dom tycks tro att viruset ska ta död på varenda jävel när det istället är deras restriktioner som är en samhällsfara.
Citera
2021-04-29, 06:41
Medlem
Sådär, säsongen är äntligen slut för Köping. Den här säsongen har varit frustrerande på många sätt, att inte få se matcherna live gör att man nästan tappar intresset. Nu fick jag se sista matchen på plats iallafall och det var ingen diskussion om att Norrköping är bättre än mitt Köping, men dom fick jobba för segern, åtta poängs skillnad är ingen skam.
Nu väntar silly season och jag har fått en del indikationer på att klubben vill fortsätta utvecklingen från förra säsongen som ju var en knockout succe, vad det innebär återstår att se. Men jag misstänker att det är blir en del nya ansikten runt och i laget, det brukar det ju bli varje år. Spelare kommer och går och det blir spännande och se vilka man får behålla, det är viktigt att göra klart med coach tidigt så att spelarna vet vad som gäller, personligen hoppas jag att man behåller den coachen man har, alternativt att han blir ny sportchef, jag har dock svårt att tänka mig ett Köping Stars utan Jotti som coach, han är ju en av de som varit med och byggt upp klubben till vad den är idag. Jag tror att det hänger på vad han själv vill, men får han sparken är jag tveksam till om jag kommer att fortsätta vara medlem. Det dröjer nog inte länge innan det kommer info om den saken.
Citera
2021-04-29, 18:34
Medlem
Någon som vet vad som hänt med ÖPs basketjournalist Hasse Andersson?

Citat:
Tyvärr blir det nog inga fler blogginlägg från Basketfeber. Avsändaren har åkt på en ”krasslighet” som är så svår att det bara kan handla om dagar eller timmar innan allt är slut. Vi får hoppas att det finns både basketbollar och korgar i himlen.

... publicerades imorse på bloggen av någon, men nu är hela bloggen borttagen.

Ser att Torbjörn Gehrke skrivit ett långt blogginlägg under dagen där han hyllar Hasse, ett inlägg som delats av flera spelare och andra profiler inom basket-Sverige.
Citera
2021-04-29, 18:41
Medlem
Citat:
Spelare kommer och går och det blir spännande och se vilka man får behålla, det är viktigt att göra klart med coach tidigt så att spelarna vet vad som gäller, personligen hoppas jag att man behåller den coachen man har, alternativt att han blir ny sportchef, jag har dock svårt att tänka mig ett Köping Stars utan Jotti som coach, han är ju en av de som varit med och byggt upp klubben till vad den är idag. Jag tror att det hänger på vad han själv vill, men får han sparken är jag tveksam till om jag kommer att fortsätta vara medlem. Det dröjer nog inte länge innan det kommer info om den saken.
Varför skulle Jotti få sparken från Köping för? Alla är nöjda med hans tre år hittills i ligan med Stars, och dessutom de tre åren i Basketettan/Superettan också.
Citera
2021-04-29, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jimmie7997
Varför skulle Jotti få sparken från Köping för? Alla är nöjda med hans tre år hittills i ligan med Stars, och dessutom de tre åren i Basketettan/Superettan också.

Jag vill inte bli av med Jotti, och jag hoppas att han blir kvar. Men med tanke på att man söker en ny sportchef som kan ha åsikter om saken och att det finns ett visst missnöje med hur man spelat den här säsongen så kan man aldrig vara säker. Missnöjet handlar till stora delar om hur man låtit de Amerikanska importerna styra spelet för mycket, tex att man låtit Jonah Mathews få mycket ansvar som han inte klarat av. Det har inneburit att tex Niklas Larsson och Gustav Hansson inte utnyttjats på bästa sätt. Jag kan delvis köpa den kritiken, men det är samtidigt ingen hemlighet att det största problemet den här säsongen handlat om skador och sjukdomar. Värvningen av Alexander Larsson var tyvärr inte vad man hoppats på.
Citera
2021-04-29, 22:51
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Någon som vet vad som hänt med ÖPs basketjournalist Hasse Andersson?

... publicerades imorse på bloggen av någon, men nu är hela bloggen borttagen.

Ser att Torbjörn Gehrke skrivit ett långt blogginlägg under dagen där han hyllar Hasse, ett inlägg som delats av flera spelare och andra profiler inom basket-Sverige.

Jag vet vad som har hänt. Det är en svår och jobbig sjukdomsbild inblandad. Tyvärr.
Citera
2021-04-30, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Jag vet vad som har hänt. Det är en svår och jobbig sjukdomsbild inblandad. Tyvärr.
Hoppas på ett mirakel. Hasse är en av svensk baskets största profiler och betyder mycket för vår sport, han är en av anledningarna att Jämtland Basket och Östersund Basket är var de är idag. Krya på dig Hasse!
Citera
2021-04-30, 16:42
Medlem
Citat:
Jag vill inte bli av med Jotti, och jag hoppas att han blir kvar. Men med tanke på att man söker en ny sportchef som kan ha åsikter om saken och att det finns ett visst missnöje med hur man spelat den här säsongen så kan man aldrig vara säker. Missnöjet handlar till stora delar om hur man låtit de Amerikanska importerna styra spelet för mycket, tex att man låtit Jonah Mathews få mycket ansvar som han inte klarat av. Det har inneburit att tex Niklas Larsson och Gustav Hansson inte utnyttjats på bästa sätt. Jag kan delvis köpa den kritiken, men det är samtidigt ingen hemlighet att det största problemet den här säsongen handlat om skador och sjukdomar. Värvningen av Alexander Larsson var tyvärr inte vad man hoppats på.
Tackar för svaret.

Jag är Västeråsare, men då vi tyvärr huserar i division 2 så har Köping komma att bli mitt lag.

Jag som supporter vill ha kvar Jotti, han gjorde ju stordåd förra säsongen och blev prisad som årets coach. Jag förväntade mig en sån här säsong, och tycker att han och laget gjort det godkänt.

Jag kan delvis hålla med i kritiken om att man låtit amerikanerna styra för mycket, Nick Rajacic har ju tagit upp det flera gånger på sina sociala medier till exempel. Det tycker jag dock inte räcker för att göra sig av med Jotti. Hela säsongen har Köping varit skadedrabbat och då blir det naturligt att stjärnspelarna (dvs amerikanerna) får ta mer ansvar.

Värvningen av Alexander Larsson ligger ju inte bara på Jotti, utan även på resterande del av sportgruppen där Bandh, Ståhlman, Persson och Kehris ingår såvitt jag vet.

Hoppas Jotti inte försvinner helt och hållet från klubben, men tror tyvärr det blir så. Han hade varit perfekt för en sportchefsroll.

Förresten, det är officiellt att han lämnar: https://www.bblat.se/artikel/just-nu-jotti-lamnar-koping-stars
Citera
2021-04-30, 16:54
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Hoppas på ett mirakel. Hasse är en av svensk baskets största profiler och betyder mycket för vår sport, han är en av anledningarna att Jämtland Basket och Östersund Basket är var de är idag. Krya på dig Hasse!

Jag håller fullständigt med dig. Till 100 %.
Citera
2021-04-30, 17:06
Medlem
Citat:
Tackar för svaret.

Jag är Västeråsare, men då vi tyvärr huserar i division 2 så har Köping komma att bli mitt lag.

Jag som supporter vill ha kvar Jotti, han gjorde ju stordåd förra säsongen och blev prisad som årets coach. Jag förväntade mig en sån här säsong, och tycker att han och laget gjort det godkänt.

Jag kan delvis hålla med i kritiken om att man låtit amerikanerna styra för mycket, Nick Rajacic har ju tagit upp det flera gånger på sina sociala medier till exempel. Det tycker jag dock inte räcker för att göra sig av med Jotti. Hela säsongen har Köping varit skadedrabbat och då blir det naturligt att stjärnspelarna (dvs amerikanerna) får ta mer ansvar.

Värvningen av Alexander Larsson ligger ju inte bara på Jotti, utan även på resterande del av sportgruppen där Bandh, Ståhlman, Persson och Kehris ingår såvitt jag vet.

Hoppas Jotti inte försvinner helt och hållet från klubben, men tror tyvärr det blir så. Han hade varit perfekt för en sportchefsroll.

Förresten, det är officiellt att han lämnar: https://www.bblat.se/artikel/just-nu-jotti-lamnar-koping-stars

Jag läste precis att klubben sparkar Jotti.
Jag har hört en del missnöjda kommentarer men detta trodde jag inte, nu är jag väldigt tveksam till att fortsätta stötta Köping Stars, jag är jävligt besviken just nu.
Jag hade ett tränarnamn i bakhuvudet om detta skulle bli verklighet och nu ska det bli intressant att se om jag får rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in