Flashback bygger pepparkakshus!
2007-11-26, 14:16
Medlem
Köpte lite kött i lördags men råkade glömma en stor bit fläskkött i påsen som jag ställde på balkongen. Vågar man äta den? Den luktar helt ok och var iskall
det var dessutom is på själva påsen så det kan inte ha varit många grader varmt.

Vågar man äta den tror ni?

Eller kan temperaturen ha blivit för hög , bor i stockholm men då jag var bakis hela dagen igår så var jag inte ute och kände om det var kallt i luften.
Citera
2007-11-26, 14:19
Medlem
jewgoslavias avatar
det var ungefär 5 grader igår på dagen och mot kvällen/morgonen är det alltid minus så det borde inte vara några problem att käka den.
Citera
2007-11-26, 15:22
Medlem
Kylvara skall hållas <8 C (egentligen helst lägre) tror jag.

Bor du i Sthlm har här ju vart den temperaturen sen i lördags.

Skulle du äta köttet om det legat i kylen sen i lördags? Det skulle jag gjort. Din balkong har vart lika kall som kylen. Alltså, ät.
Citera
2007-11-26, 15:30
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoloth
Köpte lite kött i lördags men råkade glömma en stor bit fläskkött i påsen som jag ställde på balkongen. Vågar man äta den? Den luktar helt ok och var iskall
det var dessutom is på själva påsen så det kan inte ha varit många grader varmt.

Vågar man äta den tror ni?

Eller kan temperaturen ha blivit för hög , bor i stockholm men då jag var bakis hela dagen igår så var jag inte ute och kände om det var kallt i luften.
Lukta på biten. Näsan är din bästa vän. Luktar det OK, så går det att äta.

~Paul~
Citera
2007-11-26, 18:39
Medlem
w84funs avatar
Har köttet frisk färg? Om det legat lufttätt, inte i sol, fortfarande ser färskt ut (inte antagit en grå ton) och luktar bra så är det helt OK att äta.
Citera
2007-11-26, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av w84fun
Har köttet frisk färg? Om det legat lufttätt, inte i sol, fortfarande ser färskt ut (inte antagit en grå ton) och luktar bra så är det helt OK att äta.

färgen är det inget fel på , Köttet smakade inte konstigt efter tillagning så jag chansar på att det är ok.
Citera
2007-11-26, 19:48
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoloth
färgen är det inget fel på , Köttet smakade inte konstigt efter tillagning så jag chansar på att det är ok.
Det bör man känna ganska omgående. Om köttet hade varit skämt så tar det inte längre än ca 20 minuter innan man börjar må lite konstigt.

~Paul~
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in