Hej! Jag har testat att pausa en film och därefter tryckt på print screen och klistrat in bilden i Paint, sparat i JPEG-format istället för det kosntiga 24-bit-nånting. Därefter öppnat fotoprogrammet och kunnat skära till bilden och allt vad jag vill göra. Men så laddade jag in en DVD och tänkte göra samma sak, det blev bara svart!
Är det för att filmen är skyddad eller nåt? Vad kan man göra för att pausa filmen och få ner en bild?
Du skulle ju kunna berätta för andra hur du gjorde
Gjorde precis som innan, jag pausade filmen, tryckte på print screen, klistrade in i paint, tryckte på "spara som" och valde formatet JPEG.
Enda skillnaden var att det INTE gick att göra så från VLC-player, däremot gick det hur bra som helst från Realplayer, med samma film. Skumt, men så fungerar det i alla fall!
Ja det är väl klart jag gjorde Men när jag gjorde likadant i Realplayer fungerade det alldeles utmärkt, så exakt vad för fel jag gjorde vet jag inte, bara att jag gjorde fel. Du kanske har en förklaring?
Ja det är väl klart jag gjorde Men när jag gjorde likadant i Realplayer fungerade det alldeles utmärkt, så exakt vad för fel jag gjorde vet jag inte, bara att jag gjorde fel. Du kanske har en förklaring?
I VLC, gå till Inställningar -> Inställningar
Klicka på Video, sedan i Katalog för videoskärmbilder (eller filnamn) fyller du i var du vill att bilderna ska sparas.
Öppna film, pausa ev där du vill ha print screen, tryck CTRL+ALT+S
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!