2007-11-25, 20:50
Medlem
stoppsmälls avatar
hallå

Som nybliven ägare till en plasmatv har jag kopplat in en dator till den. Och när jag t ex spelar låtar vill jag att skärmen ska bli svart, för att undvika inbränningar, men även för att om jag ligger i soffan och läser eller sysslar med nått annat inte vill att den ska "lysa upp" Jag vill inte stänga av den för jag vill utnyttja tv'ns högtalare.

Finns det nått man kan göra för att få datorn (Win XP) att snabbt dra i gång en skärmsläckare? T ex nån tangentkombination typ den man kan ha på en bärbar dator. Eller är ett skärmsläckarprogram att föredra, och i så fall vilket?

Jag har testat att skärmsläckaren ska starta efter en minut, men det är störande om man inte vill att den ska hoppa igång, som de gånger man vill kolla på film osv.

Hjälp emottages tacksammast

//ss
Citera
2007-11-25, 20:53
Medlem
leonsedovs avatar
Sök på din dator efter alla .scr-filer, lägg till den du vill ha som genväg på Skrivbordet, sen kan du dubbelklicka på den för att starta skärmsläckaren.

http://www.computerfreetips.com/Syst...stem_tune.html
Citera
Medlem
Ondkvists avatar
Bara att dubbelklicka på .SCR-filen. Dra en genväg från lämplig släckare-fil till Skrivbordet, om du inte vill gå in och söka bland filerna varje gång.
Citera
Medlem
Du kanske menar att exekvera :

c:\WINDOWS\system32\scrnsave.scr
Citera
2007-11-25, 21:10
Medlem
stoppsmälls avatar
Asså Fb är väl så jävla bra

Här har jag suttit och trasslat och försökt att hitta på en bra slösning men i detta forum så får man hjälp direkt

tack alla för hjälpen

Pottymannen:
Det var så jag ville ha det: helt svart

//ss
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här