• 1
  • 2
2007-11-25, 22:28
Medlem
Bil-d-rulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spectacolor
Jag kan väl erkänna att jag själv hade det problemet när jag hade ett nertankat xp. så hur man löser det kan jag inte svara på.

Jaha, men det funkade för några månader sedan för mej på så vis att "välj lösen" kom fram när jag bockade i "kräv lösen" -rutan...

Jaja, får hoppas att någon som vet hittar den här tråden...
Citera
2007-11-25, 22:58
Medlem
som sagt har jag samma problem som dig då jag vet att man kunnat välja lösen där man väljer skärmsläckare. Sen när jag kör exempel på släckarn så kommer ej lösen fram men när den startat efetr 1 min och får gå mer än x sek så blir de lösen för o återvända
Citera
2007-11-26, 05:44
Medlem
Sätt lösenord på kontot, bocka i "Återvänd till välkomstskärmen". Det ska fungera. Har inte sett skärmsläckare med lösenord sen Windows 98.
Citera
2007-11-26, 19:07
Medlem
Bil-d-rulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C3H5O3NO23
Inget lösenord på konto = inget lösenord till skärmsläckaren.

Så sätt lösenord på ditt konto sen kan du har skärmsläckare med lösenord, men skulle rekommendera att du trycker flaggan + L på tangentbordet när du lämnar datorn så låser du direkt, så kan ingen som är snabb sätta sig innan skärmsläckaren är igång.

Om jag gör så -då avslutas alla program ju.
-vill fortsätta med det jag gjorde!
Citera
2007-11-27, 02:36
Medlem
Nej, dom fortsätter gå i bakgrunden.
Citera
2007-11-27, 19:18
Medlem
Bil-d-rulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slindfors3
Nej, dom fortsätter gå i bakgrunden.

?

Gör de?

"Stänger dina program och avslutar in Windows-session" står det i ett prat-bubble-liknande gult fält när jag håller mus-pekaren över "Logga ut"-knappen.
Citera
2007-11-28, 00:09
Medlem
Farangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bil-d-rulle
?

Gör de?

"Stänger dina program och avslutar in Windows-session" står det i ett prat-bubble-liknande gult fält när jag håller mus-pekaren över "Logga ut"-knappen.

Tryck där, sen på byt användare, inte logga ut så går dom fortfarande i bakgrunden. Och du kan trycka på byt användare även om du bara har ett konto på datorn.
Citera
2007-11-28, 18:07
Medlem
Ccolacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bil-d-rulle
?

Gör de?

Tror att C3H5O3NO23 menade att du skall trycka på Windowstangenten samt L på tangentbordet för att låsa datorn(med alla program i gång i bakgrunden)
Citera
2007-11-28, 19:35
Medlem
Bil-d-rulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ccolac
Tror att C3H5O3NO23 menade att du skall trycka på Windowstangenten samt L på tangentbordet för att låsa datorn(med alla program i gång i bakgrunden)

*provar*
-Ja, så måste det vara!
Provade att först trycka in Win-tangenten, sedan släppa den & sedan trycka på L.
-För nu låses dataorn & lösaen måste anges för att fortsätta.

Citat:
Ursprungligen postat av Farangen
Tryck där, sen på byt användare, inte logga ut så går dom fortfarande i bakgrunden. Och du kan trycka på byt användare även om du bara har ett konto på datorn.

*provar det också*
-Jodå det går det med.

Men skärmsläckarens lösen för att återvända till Windows fungerar fortfarande inte.
-Förslag någon?
Citera
2007-11-28, 20:12
Medlem
"Lock my PC" finns på TTi och funkar strålande.
Citera
2007-11-29, 19:47
Medlem
Bil-d-rulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miller_zero
"Lock my PC" finns på TTi och funkar strålande.

Kanske man skulle prova...

Jaja, jag vet ju hur jag ska göra nu, har alternativ.

Passar på att tacka för svar & tips, även framtida!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in