Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-11-25, 17:47
  #1
Medlem
Go är ett coolt spel. Det har väldigt simpla regler och det är extremt komplext. Vad tycker ni om Go?
Citera
2007-11-26, 11:36
  #2
Medlem
Sebaots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Äcklig gubbe
Go är ett coolt spel. Det har väldigt simpla regler och det är extremt komplext. Vad tycker ni om Go?

har bara spelat det någon gång, men jag minns att det var trevligt... alldeles för längesedan man spelade brädspel... senast spelade jag Hnefatafl
Citera
2007-11-26, 11:41
  #3
Administrator
admins avatar
Som gammal schackspelare så blev jag förälskad i Go samma minut jag såg det. Såg ett par vänner till mig som spelade det, men förstod inte hur det fungerade. Jag beställde hem en handbok och läste på.

Go är idag mitt favoritspel.
Världens roligaste brädspel om du frågar mig.
Mycket mer tänkande och mera strategiskt än schack.

admin
Citera
2007-11-26, 12:02
  #4
Medlem
Carradines avatar
Go är riktigt kul men på sistone har det inte blivit så mycket spelande av men 2004-2005 spelade jag online ganska mycket och har fortfarande flera spel jag sitter och kollar igenom ibland.

Härlig stämning online måste jag också säga.
Citera
2007-11-26, 13:11
  #5
Medlem
cfss avatar
Världens bästa spel. Spelar sedan några år online.
Citera
2007-11-26, 13:20
  #6
Medlem
Kundalinis avatar
Jag inhandlade det nyligen efter att ha låtit bli i många år.

Tyvärr har jag inte haft tid tt förkovra mig i det, men i motsats till schack funkar det ganska bra att spela med en femåring. Vilket väl säger en hel del om regelkomplexiteten.

Att Kasparov sade att, eller enligt myten sade, han hade valt Go för schack om han haft möjligheten säger väl också en del.

Var spelar ni det online?
Citera
2007-11-26, 14:02
  #7
Medlem
Monkeymanns avatar
har aldrig spelat Go. Men har däremot tittat på när 2 av mina kompisar spelat.
Det såg inte speciellt kul ut. Tyckte dom mest satt i "Tänkar-Posén" och tittade på brädet
Citera
2007-11-26, 15:40
  #8
Medlem
cfss avatar
Finns på olika ställen, jag spelar på www.dragongoserver.net
Citera
2007-12-06, 23:27
  #9
Medlem
Haha, den ärade admin spelar go , nu vart jag nästan lite rörd. Jo själv spelar jag också har gjort det till och från i några år nu. Är det någon som är sugen att spela så tar jag gärna en match på kgs för den som är intresserad.
Citera
2007-12-09, 02:29
  #10
Medlem
SonicBooms avatar
Precis börjat upptäcka go, väldigt kul. Bara det att jag får råspö, har inte riktigt orka greppa det än.
Citera
2007-12-09, 12:08
  #11
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monkeymann
har aldrig spelat Go. Men har däremot tittat på när 2 av mina kompisar spelat.
Det såg inte speciellt kul ut. Tyckte dom mest satt i "Tänkar-Posén" och tittade på brädet

Precis så!
Citera
2007-12-29, 19:59
  #12
Medlem
cocaineducks avatar
Köpte bräde och sten på stört efter att ha spelat första gången hos en polare, har dock inte blivit av att spela mycket efter det eftersom mina tråkiga vänner har attentionspann som en rabid damphund på crystal meth och knappt orkar sitta igenom 9x9 bräden innan dom får spatt. Jag vill spela 19x19, annars känns det bara som en tidskompromiss på något sätt.

Älskar spelet, men hatar att spela sådant på internet. Får vänta tills jag flyttar till en större stad antar jag.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback