2007-11-24, 16:52
Medlem
volvo 240s avatar
Har noterat ett himla tråkgit fenomen. Att när någon blir bannad temporärt, så går ofta personen in och fortsättera skriva med ett annat nick. Varrför kan folk inte hålla sig. Resultatet blir ju bara att båda kontona blir permanent bannade. Väldigt tråkigt att se när folk som är aktiva och vart med länge försvinner på detta sättet. Nu senast Sjöberg men exemplena är många.

Så nu uppmanar jag er som blir tempbannade, gå inte in och skriv med ett annat konto!
Citera
2007-11-24, 17:16
Medlem
Germanias avatar
jag tycker man kan ha vett att använda proxy iaf om man blir tempbannad och tar till en reservanvändare, det gjorde jag när jag återvände som sanningsägare för ett par år sen tex.

även om normalt sett, om man inte postar allt för konstiga inlägg, är risken liten att någan av de som har behörighet gör en ip-koll.
Citera
2007-11-24, 18:13
Medlem
Vobblers avatar
Vem tänker du på då? En kaffedrickande primat i I&I?
Citera
2007-11-24, 19:54
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Vem tänker du på då? En kaffedrickande primat i I&I?
Sjöberg ja Men även ett flertal andra som bannat ut sig på detta viset. Trist,
Citera
2007-11-24, 21:38
Medlem
Legimitations avatar
Undrar hur FB skulle göra om någon som blir tempbannad kommer tillbaka under annat namn via FBs anonymitetstjänst?
Citera
2007-11-24, 21:39
Medlem
LadyTieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legimitation
Undrar hur FB skulle göra om någon som blir tempbannad kommer tillbaka under annat namn via FBs anonymitetstjänst?
Hur ska vi då veta det?
Citera
2007-11-24, 21:54
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Sjöberg ja Men även ett flertal andra som bannat ut sig på detta viset. Trist,

Det var iofs inte Sjöberg jag tänkte på.
Citera
2007-11-24, 21:55
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
Hur ska vi då veta det?

Vissa har ju en ganska egen stil när de uttrycker sig och använder vissa fraser så man kan nog ana att vissa återkommer under nytt nick.
Citera
2007-11-24, 22:38
Medlem
Bajsfacistens avatar
Albanian Soul blev ju permanent bannad nu och det är ju positit.
Citera
2007-11-24, 22:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
Hur ska vi då veta det?
Hade inte den smileyn suttit där hade man nästan kunnat gå på den finten..
Citera
2007-11-25, 08:42
Medlem
Fet-Everts avatar
Om man nu blir avstängd en vecka eller en månad så har man brutit mot Flashbacks regler och konsekvensen av det är själva avstängningen. Tanken bakom avstängningen är givetvis att man inte ska debattera här under den tiden och om man är så extremt korkad att man kommer hit med en annan användare och skriver på som vanligt, många gör det i samma delforum med sin egen igenkännbara stil, så förtjänar man inte ett bättre öde än att bli permanent bannlyst!
Citera
2007-11-25, 17:02
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Det var iofs inte Sjöberg jag tänkte på.
Vem funderade herrn på då?

Citat:
Ursprungligen postat av Fet-Evert
Om man nu blir avstängd en vecka eller en månad så har man brutit mot Flashbacks regler och konsekvensen av det är själva avstängningen. Tanken bakom avstängningen är givetvis att man inte ska debattera här under den tiden och om man är så extremt korkad att man kommer hit med en annan användare och skriver på som vanligt, många gör det i samma delforum med sin egen igenkännbara stil, så förtjänar man inte ett bättre öde än att bli permanent bannlyst!
Självklart förtjänar de sitt öde, tycker bara det är trist att de inte kan hålla sig. Många gån ger har det ju vart ganska kända och vältaliga personer som rykit såhär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in