2007-11-24, 02:38
Medlem
jag har då en fråga.. vad är det här 64 bits operativsystem? vad är det som gör det bättre (om jag har rätt för mig) än 32 bit, vad är skillnaden alltså
Citera
2007-11-24, 02:50
Citat:
Ursprungligen postat av Billcosbyhello
jag har då en fråga.. vad är det här 64 bits operativsystem? vad är det som gör det bättre (om jag har rätt för mig) än 32 bit, vad är skillnaden alltså

det samarbetar bättre med 62bits processorer.
Citera
2007-11-24, 02:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Billcosbyhello
vad är det här 64 bits operativsystem?

Snabbaste förklaringen: Det är inget du någonsin kommer att sakna, eftersom du inte har ett uttryckligt behov av 64-bitarshantering vad gäller det du använder din dator till.

Lite utförligare förklaring: En 64-bitarsprocessor hanterar instruktioner osv. effektivare, förutsatt att koden är anpassad därefter. Även operativsystemet måste kunna hantera det hela, duger inte med standard-XP/Vista. I dagsläget är det väldigt snålt med 64-bitarsprogramapplikaioner och drivrutiner, det blir mestadels rent strul . Det är mest wannabees som ska stajla inför polarna som laddar ner 64-bitars OS, och sedan gnäller i allehanda forum över att de inte får ett eller annat att funka.
Citera
2007-11-24, 08:19
Medlem
Som Noll säger så e ju 64-bits bättre på o hantera processorn kan göra mer jobb, hanterar minne bättre. Men man får som sagt tänka sej för då få applikationer finns i 64 bits versioner ännu. Installerade en 2003 server i veckan men kunde inte dra på 64bits versionen eftersom det alltid skall på nått litet program som bara finns 32 bits.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in