Flashback bygger pepparkakshus!
2014-06-11, 22:42
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knycken
Hela filmen är väl egentligen något av ett plagiat (som många andra av hans filmer), han är en filmens Håkan Hellström. Han liksom Håkan hyllar regissörer som han ser upp till och inspireras av och gör något eget av det. Ser inget fel med det. Nu har jag visserligen inte sett Mayers film eller alla de kung-fu filmer han gillar, så kanske inte ska uttala mig, men så tror jag det ligger till.

Ja, det stämmer men sen att göra sig ett namn med att plagiera scener för scener i många filmer och gör sig ett namn för det känns ju lite fel, han påstod ju till exempel att aldrig ha sett City on Fire då han ställdes emot väggen i en intervju om debutfilmen, då Reservoir Dogs är en homage till den.
Citera
2019-02-22, 22:18
Medlem
Sitter och kollar på den just nu på Youtube med 10 minuter kvar av Planet Terror, är det fler fejktrailers i den här tre timmar långa versionen? Nån som vet?

Kollar mest bara för att det är Tarantino, och för att det var 100 år sen jag såg de här två, minst!
Citera
2022-09-07, 04:22
Bannlyst
Filmen är under skräck.
Citera
2023-08-25, 13:30
Bannlyst
Min Tarantino favorit efter Pulp Fiction!
Citera
Igår, 09:33
Medlem
Älskar båda två!

Har någon sett Jawbreaker? Rose McGowan, som spelar huvudrollen, bruden som blir av med benet i Planet, är med i den.
Den är ganska dyr på DVD på Tradera. Kostar 99 nu.. 99 för en DVD??

https://www.imdb.com/title/tt0155776/?ref_=sr_t_56

Citat:
Three of the most popular girls at Reagan High accidentally kill the prom queen with a jawbreaker when a kidnapping goes horribly wrong.

Låter ju spännande! Får ta och se den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in