2008-01-19, 02:43
Citat:
Fast nu hade jag ju inga synpunkter på din rättstavning utan snarare ofoget att genast börja vifta med handikappkortet, så jag föreslog helt enkelt en lösning på problemet som torde gagna alla.
Ursprungligen postat av asdfasdf
För det första skriver jag hyfsat bra svenska. För det andra tror jag inte att det är folk som skriver med såpass lite stavfel som mig som åsyftas. För det tredje brukar jag faktiskt använda mig av stavningskontrollen ibland.
Citat:
Jag ska inte företräda trådskaparen men jag misstänker en viss ironi och är g a n s k a säker på att ingen på allvar efterlyser intyg på dyslexi, utan har (precis som jag) tröttnat på folk som inte ens anstränger sig att göra rätt utan hellre spelar offer och tror sig kunna komma undan med det för evigt. Det finns hjälpmedel för den som menar allvar.
Anledningen att jag tog upp att jag har ett handikapp var för att påpeka att man får inte automatiskt intyg på att man är dyslektiker och folk som inte är lika rigida i sin uppfattning om vilka som får vara här och inte vara här utan tycker det är ok om folk som har handikapp stavar fel men inte andra - och vill ha bevis på att folk är handikappade är därför ute och cyklar fullständigt! Jag tycker som sagt att det finns värre saker att störa sig på än folk som stavar fel eller inte har ett hum om hur man använder de/dem...
Jag reagerar också på detta med irritation ibland.
Jag reagerar också på detta med irritation ibland.
Citat:
Inte ett dugg, men det ursäktar fortfarande inte offermentaliteten jag talar om.
Men de har lika mycket plats här som någon annan.
Folk som bara skriver inlägg i stil med 'Jag skrev "tar du den i tvåan?" åt en fjortis på msn.' i en massa trådar, är de mindre störande för att de kan stava rätt?
Folk som bara skriver inlägg i stil med 'Jag skrev "tar du den i tvåan?" åt en fjortis på msn.' i en massa trådar, är de mindre störande för att de kan stava rätt?
Citat:
Seriöst, du är ju helt ute och cyklar nu...
Grunderna i Flashback är anonymitet och yttrandefrihet
det är det som gör forumet så bra...
det är det som gör forumet så bra...
Citat:
Rena felstvningar passerar utan större problem, självömkande offerretorik är däremot svårare att sluta störa sig på. Jag gillar inte att ha folk på ignore då det fuckar upp flödet i trådarna så varför ska jag behöva förstöra min upplevelse av forumet bara för att en klase muppar ska kunna glida runt på en räkmacka?
edit: och lika gärna som alla dyslektiker eller andra som stavar dåligt kan börja använda rättstavningsprogrammet word (eller varför inte vara ännu smartare och spara lite tid och använda inbygda rättstavare som finns i tex firefox) Så kan alla ni som stör er på folk som stavar notoriskt fel sätta dessa användare på ignore, och gå vidare med era liv!
Svårare än så är det inte.
Svårare än så är det inte.