Flashback bygger pepparkakshus!
2007-11-23, 20:27
Medlem
salleGs avatar
Tjena jag har nyss köpt en ny laptop med vista instalerat, men känner inte att vista passar mej och vill byta till windows xp igen. Går det att byta ? om det går hur ska jag göra?

tacksamm för snabba svar!
Citera
2007-11-23, 20:51
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Visst, det är inga problem.

Har du SATA/RAID som HDD på denna bärbara så måste du har drivrutinen till den.Filerna läses in under formateringsmiljön.

Du finner sedan trådar om hur man utför en formatering på forumet.

Lycka till.
Citera
2007-11-23, 20:56
Medlem
salleGs avatar
Tack för svaret , är på gång att byta nu, verkar gå bra så här långt
Citera
2007-11-23, 21:00
Medlem
Sambos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salleG
Tack för svaret , är på gång att byta nu, verkar gå bra så här långt
Kolla in http://paparadit.blogspot.com/2007/06/installing-sata-hard-drive-with-windows.html ifall det skulle strula för dig. Jag har precis nergraderat men mitt ljud funkar inte.
Citera
2007-11-25, 23:24
Medlem
salleGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sambo
Kolla in http://paparadit.blogspot.com/2007/06/installing-sata-hard-drive-with-windows.html ifall det skulle strula för dig. Jag har precis nergraderat men mitt ljud funkar inte.

Allt fungerar fint för mej, inga problem med ljudkortet heller. Tack iaf för länken.
Citera
2007-11-25, 23:41
Medlem
trapd00rs avatar
Jag hade helt sjuka problem med att nedgradera från Vista till XP.
Efter att försökt med säkert 5-6 olika distar fick jag äntligen skiten installerat, och vad händer då?
  • 640x480 i upplösning - inga problem tänker jag, då ändrar jag det, nehe, det gick inte, bara att tanka ner drivrutiner till grafikkortet då!
  • Men det gick ännu sämre, det var helt omöjligt att komma ut på nätet eftersom XP av någon helt idiotisk anledning inte känner igen mitt nätverkskort (aldrig varit med om förut)
  • Ljudet funkade inte
  • Min Razer Diamondback funkade inte, fick använda min jävligt effektiva Compaq-mus från -71
Slutsats; det blev inget XP för mig, utan jag får väl fortsätta trilskas med Vista.

Om någon känner för att tala om för mig hur jag kommer förbi detta vore det ytterst tacksamt.

Kan ju tilläggas att jag köpte en ny dator med Vista preinstalled, modellen är en Acer Aspire M5100.

Puss på er.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in