2007-11-23, 19:02
Bannlyst
Vet inte var detta passar in bäst, censur, religion, sekulära samhället eller annat?

http://www.svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=22584&a=980782&lid=senasteNytt_275 227&lpos=rubrik_980782

Citat:
Bråket gäller ett foto föreställande en vagina som skyls av en moskéliknande byggnad. Ambassadören säger att verket är en förolämpning mot islam och kräver att det dras tillbaka.

Skulle vara intressant att få se denna bild som är en "förolämpning mot islam"

Citat:
Inget officiellt krav på att fotot ska plockas ner har ännu kommit från Irans ambassad, men ambassadören hotar med diplomatisk kris. Konstnären själv säger att det inte finns något hädiskt eller provokativt i hans bild.

Jaha... Iran kommer med hot och krav. Förolämpning? Var är dessa ambassader som anklagar islamister för att förolämpa Islam som de gripna muslimska terroristerna i danmark?

Är en utställning mer förolämpning än vad dessa terrorister planerat att göra?

Och Iran får ju bara smaka på sin egen medicin. Dvs konstutställningen med temat förintelsen. De förolämpade inte judar och alla andra som blev drabbade?

Jävla hycklare iranierna är!
Citera
2007-11-23, 21:19
Bannlyst
Det gläder mig att se Iran inte sjunka lika mycket ner i snusk och degeneration som Väst!
Citera
2007-11-23, 21:27
Medlem
Tony Cliftons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chechen
Det gläder mig att se Iran inte sjunka lika mycket ner i snusk och degeneration som Väst!
Ja men ta och flytta dit då så slipper du det, och vi i väst slipper
sådana som dig och kan njuta av vårt "snusk" och vår "degeneration"
i fred...
Citera
2007-11-23, 21:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tony Clifton
Ja men ta och flytta dit då så slipper du det, och vi i väst slipper
sådana som dig och kan njuta av vårt "snusk" och vår "degeneration"
i fred...
njuter o njuter, jag jobbar, betala skatt precis som alla andra. vissa grejer i väst är bra vissa dåliga. bara min åsikt.

förresten hur lätt är de att få uppehåll i Iran??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in