Citat:
Ursprungligen postat av StefanHeterJag
ctrl-v är antagligen något browserspecifikt i din browser, för mig så är ctrl-v "klistra in", alltså att klistra in det som ligger i clipboard, vilket torde vara likadant för alla som kör IE i windows om man inte har någon plugin som overridar det.
Vad gör CTRL-V hos dig?
Jag tror att WirelessGkit2 syftar på att om man klistrar in en länk så omsluts den automatiskt av url-taggar, så den knappen som finns nu är meningslös.
Jag förstår inte heller varför man inte lagt tillbaka knappen som låter en skriva in länknamn och adress. Det är ju definitivt inte av säkerhetsskäl, eftersom allt den gör är att klistra in [url=adress]länknamn[/url]. Det får man göra för hand istället, så eventuella säkerhetsbrister skulle i så fall vara kvar. Säkerheten måste ligga på servern, inte i klienten.
Det kan inte gärna vara för att de inte klarar av att lägga tillbaka knappen heller, som synes i koden i mitt inlägg en bit upp så är det inte särskilt avancerat.
Så frågan återstår, varför finns inte knappen? Det är inte en säkerhetsgrej, det är inte svårt att implementera, användarna vill ha den och den tar ingen prestanda.
Jag klarar mig visserligen utmärkt utan den, jag skulle inte använda den om den kom tillbaka och använde den inte innan heller. Men det är tydligt att det finns andra som vill ha den.