2007-11-22, 21:37
Medlem
Paer86s avatar
Hej!

Har den senaste tiden haft en irriterande eko-effekt på allt ljud i datorn. Vet inte var den kommer ifrån, men vill gärna stänga av den. Någon som vet hur man gör?
Citera
2007-11-22, 22:20
Medlem
Ondkvists avatar
Du har säkert någon manipuleringsfunktion för ditt ljudkort i Kontrollpanelen. Kolla efter specialeffekter där, återställ till standard.
Citera
2007-11-23, 10:04
Medlem
gosas avatar
En gång tog det mig sjukt lång tid att fatta varför allt jag hörde hade ett lätt "eko", röster hördes väldigt svagt osv.. Sedan sökte jag vård och fick roliga piller, så nu är allt mycket bättre.

(sorry.. kunde inte låta bli)

- Eller så kan det vara så att det är en "karaoke"-funktion påslagen som "dämpar vissa frekvenser"... det kan ställa till det rätt rejält. Men det troligaste är att det handlar om nån slags simulerad Surround. Som Ondkvist säger - kolla kontrollpanelen för ljud.
Citera
2007-11-23, 13:53
Medlem
Paer86s avatar
Har kollat i kontrollpanelen under "Ljud och ljudenheter", men det finns ingen sådan inställning. Testade att stänga av maskinvaruacceleration, men ingen förbättring. Det jag misstänker nu har orsakat problemet är Baldurs Gate 1. Har gått in där bland ljudinställningar och stängt av "Environmental Effects" men inte heller det hjälpte tyvärr.
Citera
2007-11-23, 15:48
Bannlyst
har du nåt ljudkort mer än det i moderkortet?
jag har ett razer barracuda och där är en panel som man kan ställa in hur långt ifrån man ska höra ljudet, till exempel när man spelar.. vill man höra bara ljud nära eller vill man höra fotsteg från hela banan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in