2007-11-22, 23:08
Medlem
nasarets avatar
Såg d sen...
fanns en som dom inte hade där ja prövade sängar i dag, NATURALLY..
Va även en ganska bra pris skillnad på pris..
tar en sväng till arninge i morgon..

e ju lite knepigt, skulle ju gärna sova någon natt i sängen innan man bestämmer sig..

Citat:
Ursprungligen postat av turbo75
Continental menas med att sängen består av 3 skikt. Stomme, resårmadrass och bäddmadrass.

Och om du kikade på länken till www.sova.se som jag infogade så ser du att Hästens har en som heter Classic Continental.

Jag tror du kommer bli nöjd med en vanlig 2xClassic. Men det jag menade var att om du hade tänkt bestämma dig för 2xExcel så skulle iaf jag välja 1xClassic Continental istället. För då får du dessa 3 skikt för ca 5.000 till.
Citera
2007-11-22, 23:30
Medlem
Mimss avatar
SMARAGD CONTINENTAL

Kontinentalsäng 180x200 cm

inkl bäddmadrass

Pris från 14.635:-

meee liiike =)
Citera
2007-11-23, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nasaret
Såg d sen...
fanns en som dom inte hade där ja prövade sängar i dag, NATURALLY..
Va även en ganska bra pris skillnad på pris..
tar en sväng till arninge i morgon..

e ju lite knepigt, skulle ju gärna sova någon natt i sängen innan man bestämmer sig..

Möjligt att dom har det på andra märken oxå men en Hästens kan du få byta ut inom en månad ifall du tycker att du tagit fel hårdhetsgrad på madrassen.

Ett tips är att inte ta "MJUK". Visst, det är mjukt och skönt i början. Men efter ett antal tusen timmar så kommer det ryggonda. Beror oxå lite på hur mycket du väger.
Jag väger 75kg och har "FAST". Dock skulle det fungera med "MEDIUM" men pga ryggskadan så klarar jag inte av det.

Vi har ju en Naturally. 2x90 och sen EN bäddmadrass som täcker hela. Då slipper man skarven.
Citera
2007-11-23, 14:27
Medlem
nasarets avatar
Vart en Excel..
hoppas ja blir nöjd nu, men fattar inte varför ja ska vänta ca2v när den finns på ett lager någon stans i stockholm...
jävligt irriterande..

fick en massa kuddar å två täcken å en mjukishäst pluss 30% på d ja handlade i butkin..
sluta på 48, tyckte d va ok faktiskt..
Citera
2007-11-23, 16:08
Medlem
Köpte en Hästens säng 98. 160 cm bred, medium
Har varit helnöjd, men då man har fått ryggproblem+ att man har gått upp 10 kg , så har jag bytt ut tagelmadrassen mot en tempurbäddmadrass+100kg.
Så nu sover man gott
Citera
2007-11-23, 16:27
Medlem
Citat:
Vart en Excel..
hoppas ja blir nöjd nu, men fattar inte varför ja ska vänta ca2v när den finns på ett lager någon stans i stockholm...
jävligt irriterande..

fick en massa kuddar å två täcken å en mjukishäst pluss 30% på d ja handlade i butkin..

Väntetiden har nog att göra med att dom kör ut den. Tror tom dom monterar ihop den på plats i din lägenhet sen. Eller nja, montera och montera. Dom sju fötterna ska på iaf och sen hjälpen med att bära in dom.

Om du fick Hästenskuddar (borde ju vara det) så kan det vara deras anatomiska. Bara dom kostar 1000:- styck. Täcken är ju inte helt billigt heller.

Bra köp!
Citera
2007-11-23, 16:59
Medlem
nasarets avatar
Citat:
Väntetiden har nog att göra med att dom kör ut den. Tror tom dom monterar ihop den på plats i din lägenhet sen. Eller nja, montera och montera. Dom sju fötterna ska på iaf och sen hjälpen med att bära in dom.

Om du fick Hästenskuddar (borde ju vara det) så kan det vara deras anatomiska. Bara dom kostar 1000:- styck. Täcken är ju inte helt billigt heller.

Bra köp!

hmmm, då kunde ju ja sagt att ja kunde hämta den själv..
undra om ja ska slå en snigel i morgon å höra me dom.

tack föresten
Citera
2007-11-23, 18:49
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Möjligt att dom har det på andra märken oxå men en Hästens kan du få byta ut inom en månad ifall du tycker att du tagit fel hårdhetsgrad på madrassen.

Ett tips är att inte ta "MJUK". Visst, det är mjukt och skönt i början. Men efter ett antal tusen timmar så kommer det ryggonda. Beror oxå lite på hur mycket du väger.
Jag väger 75kg och har "FAST". Dock skulle det fungera med "MEDIUM" men pga ryggskadan så klarar jag inte av det.

Vi har ju en Naturally. 2x90 och sen EN bäddmadrass som täcker hela. Då slipper man skarven.
Bara för att stöka till det lite har jag mjuk och tycker att det är hur skönt som helst...
http://www.hastens.com/sv/Sangar/Ramsangar/Superia/
Citera
2007-11-26, 07:10
Medlem
Citat:
Vart en Excel..
jävligt irriterande..

Mjukishästen kommer att passa dig bra, du skriver nämligen som min lillebror
Citera
2007-11-27, 21:22
Medlem
nasarets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkko
Mjukishästen kommer att passa dig bra, du skriver nämligen som min lillebror

BRA, DÅ VET JA
Citera
2007-11-27, 21:41
Bannlyst
Min säng kostar inte mer än 1500 kr eller dylikt. Jag sover hur bra som helst och ryggen håller fortfarande.
Spara dina pengar och köp en helt vanlig säng iställe för något dyrt hypat skit som inte är bättre än en helt vanlig standard säng.
Citera
2007-11-28, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pippi_långstrmp
Min säng kostar inte mer än 1500 kr eller dylikt. Jag sover hur bra som helst och ryggen håller fortfarande.
Spara dina pengar och köp en helt vanlig säng iställe för något dyrt hypat skit som inte är bättre än en helt vanlig standard säng.

Uppenbarligen har du inte det minsta problem med din rygg.

Är helt seriös när jag skriver att jag får nått ryggskotts-liknande problem när jag sover i vår "vanliga" IKEA-säng i rummet där vår dotter sover i sin spjällsäng.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in