2007-11-22, 21:32
Medlem
bilong waswass avatar
Någon som vet var man kan köpa D.M.S.O.?

Bra mot neuralgi (inflammation i ansiktsnerven), som jag får då och då. Det gör AJJJ!

Vad D.M.S.O. är? Se: http://www.euro-vets.com/page/page.asp?id=26
Citera
2007-11-22, 21:37
Medlem
Nicanors avatar
Det verkar vara ett läkemedel som inte går att använda i berusningssyfte så du borde lagt tråden i medicindelen? Där får du förmodligen bättre svar.
Citera
2007-11-22, 21:41
Medlem
bilong waswass avatar
D.m.s.o.

Nej, det går inte att använda i berusningssyfte, jag tyckte att jag letade länge efter lämpligt forum innan jag postade, men har missat medicin.

Tack så mycket för påpekandet/tipset!
Citera
2007-11-22, 21:46
Medlem
Jag tror det kommer att bli problematiskt att hitta DMSO som lämpar sig för "läkemedelsbruk" utan att få det utskrivet av en läkare om det nu överhuvudtaget görs, aldrig hört talas om att det skulle ha haft några medicinska egenskaper förutom att användas som "transportmedel" för dermalt upptag av andra mediciner (något som gavs upp eftersom DMSO i sig inte visade sig vara helt hälsosamt). Det finns att köpa från kemikalieleverantörer då det är ett någorlunda vanligt lösningsmedel. Men det smakar äckligt. Och hjälper det verkligen?
Citera
2007-11-22, 21:58
Medlem
bilong waswass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kernkem
Jag tror det kommer att bli problematiskt att hitta DMSO som lämpar sig för "läkemedelsbruk" utan att få det utskrivet av en läkare om det nu överhuvudtaget görs, aldrig hört talas om att det skulle ha haft några medicinska egenskaper förutom att användas som "transportmedel" för dermalt upptag av andra mediciner (något som gavs upp eftersom DMSO i sig inte visade sig vara helt hälsosamt). Det finns att köpa från kemikalieleverantörer då det är ett någorlunda vanligt lösningsmedel. Men det smakar äckligt. Och hjälper det verkligen?

Visst hjälper det. Som jag antydde gör neuralgi väldigt ont, och D.M.S.O. är det enda jag vet som hjälper (tar ungefär 2 min).

Jag talar här om utvärtes bruk.

Om du hade klickat på länken i min post, hade du kunnat läsa om bruk av D.M.S.O. vid ledbesvär på hästar.

D.M.S.O. har mycket låg toxicitet, är ofarligare än ex-vis väteperoxid som säljs över disk på apoteken.

"...aldrig hört talas om att det skulle ha haft några medicinska egenskaper" säger du. Men det faktum att någon, någonstans, inte hört talas om att vadenukanva inte har medicinsk effekt betyder inget.

Hur många hade hört talas om Penicillin för 50 år sedan?
Citera
2007-11-22, 23:27
Medlem
Det används främst veterinärt vad jag vet, och då oftast som injektioner direkt i muskler.
Citera
2008-09-02, 05:26
Medlem
el presas avatar
Använder det för tillfället på både hund och mej, FUNKAR!!!!!!!
Citera
2008-09-03, 13:08
Medlem
bilong waswass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av el presa
Använder det för tillfället på både hund och mej, FUNKAR!!!!!!!
Javisst gör det det. Men för den som vill kämpa i onödan med sveda och värk finns ju alltid det alternativet.
Det som står i vägen för ens egen hälsa är ofta egna fördomar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in