2007-11-22, 16:03
Medlem
Har nu sökt alla trådar jag kan tänka mig, men har ändå inte fått ett svar som hjälpt mig.

Hur ska jag göra om jag inte har en floppy disk och vill ha en bootdisk på cd eller USB där jag har ett program som kan komma åt NTFS. Har provar Ultimate Full Boot cd, lyckas inte att lista ut hur jag monterar utifrån de verktygen som finns där. NTFSDOS-pro har jag laddat ner men får inte det heller att funka. Garanterat min kunskap som är bromskloss men vore enormt tacksam för en lösning på boot för XP med NTFS med läsa och skriva funktion i Dos.

MVH De _rue
Citera
2007-11-22, 16:36
Medlem
xrizzs avatar
Försök få tag på ERD Commander, den är så pedagogisk så inte ens jag kan misslyckas! Det är samma gubbar bakom som gör NTFSDOS, dvs Sysinternals-gänget.
Annars har väl alla nyare versioner av Knoppix den nya linux-drivrutinen för ntfs, NTFS-3G eller vad den heter. Du kan alltså både läsa och skriva till en windows-partition från en *nix-miljö...
Svårt att vara till någon större hjälp då jag inte vet vad du försöker åstadkomma...
Citera
2007-11-22, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av de_rue
Har nu sökt alla trådar jag kan tänka mig, men har ändå inte fått ett svar som hjälpt mig.

Hur ska jag göra om jag inte har en floppy disk och vill ha en bootdisk på cd eller USB där jag har ett program som kan komma åt NTFS. Har provar Ultimate Full Boot cd, lyckas inte att lista ut hur jag monterar utifrån de verktygen som finns där. NTFSDOS-pro har jag laddat ner men får inte det heller att funka. Garanterat min kunskap som är bromskloss men vore enormt tacksam för en lösning på boot för XP med NTFS med läsa och skriva funktion i Dos.

MVH De _rue

Testa
http://www.freewarefiles.com/program_9_90_11100.html

Ska funka enligt vad jag har hört
Citera
2007-11-22, 20:48
Medlem
Tack för hjälpen

Då var det löst, tack vare er.

Tack för det!!

MVH De Rue
Citera