2007-11-22, 11:36
Bannlyst
jag får ofta hjärnklappning, äter Sobril och Atarax dagligen.

Atarax är en antihistamin och titta vad jag hittade: "Alla typer av antihistamin påverkar dock det autonoma nervsystemet vilket kan medföra biverkningar typ hjärtklappning, hyperventilering etc." http://sv.wikipedia.org/wiki/Antihistamin

Kan detta stämma eller är det bara min egna ångest som ger mig hjätklappning?

Är det inte farligt att äta antihistaminer under längre period dagligen om man inte har allergiska reaktioner? Det kanske blir något fel på kroppens egna histaminutsöndring eller nåt? Eller nåt annat som blir kasst?
Citera
2007-11-22, 11:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nimeni_on_Hanoi
jag får ofta hjärnklappning, äter Sobril och Atarax dagligen.

Atarax är en antihistamin och titta vad jag hittade: "Alla typer av antihistamin påverkar dock det autonoma nervsystemet vilket kan medföra biverkningar typ hjärtklappning, hyperventilering etc." http://sv.wikipedia.org/wiki/Antihistamin

Kan detta stämma eller är det bara min egna ångest som ger mig hjätklappning?

Är det inte farligt att äta antihistaminer under längre period dagligen om man inte har allergiska reaktioner? Det kanske blir något fel på kroppens egna histaminutsöndring eller nåt? Eller nåt annat som blir kasst?
Sluta nojja i onödan.
Citera
2007-11-22, 11:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymAnvändare
Sluta nojja i onödan.

Okej, jag ska försöka. Tänkte bara om det var det och om antihistaminer är farlgit på längre sikt.
Citera
2007-11-22, 11:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nimeni_on_Hanoi
Okej, jag ska försöka. Tänkte bara om det var det och om antihistaminer är farlgit på längre sikt.
Nej det kan jag aldrig tänka mig att det skulle vara.
Då det finns folk som haft det utskrivet i flera år mot diverse allergier.
Citera
2007-11-22, 12:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymAnvändare
Nej det kan jag aldrig tänka mig att det skulle vara.
Då det finns folk som haft det utskrivet i flera år mot diverse allergier.

Låter bra!
Citera
2007-11-22, 12:15
Bannlyst
jag fick extrem hjärtklappning av vitamin piller en gång, fråga mig inte hur för jag förstår fortfarande inte
Citera
2007-11-22, 12:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av puffu
jag fick extrem hjärtklappning av vitamin piller en gång, fråga mig inte hur för jag förstår fortfarande inte

Kan ha varit slumpen, att hjärtklappningen uppstod av något annat men du kopplade samman det med pillret
Citera
2007-11-22, 12:36
Medlem
sailawayss avatar
Självklart är kemikalier farliga. Oavsett verkningsområde påverkar dem hjärnans kemi.

Alla droger, alla kemikalier är klassat som gift. Din kropp reagerar nu på detta gift, därav hjärtklappningarna. Det kan visst, tvärt emot vad vissa skrivit, få långsiktiga effekter. Sjukdomar, allergier eller obehagliga symptom kan uppstå.
Citera
2007-11-22, 13:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sailaways
Självklart är kemikalier farliga. Oavsett verkningsområde påverkar dem hjärnans kemi.

Alla droger, alla kemikalier är klassat som gift. Din kropp reagerar nu på detta gift, därav hjärtklappningarna. Det kan visst, tvärt emot vad vissa skrivit, få långsiktiga effekter. Sjukdomar, allergier eller obehagliga symptom kan uppstå.

Jag ringde till en pharmaceut eller vad det heter som påstod att det har bedrivits mycket forskning kring detta och långtidsverkningar är inte kända.

Kan du styrka ditt påstående?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in