2007-11-22, 08:24
Medlem
Don Toros avatar
Som sagt tidigare A link to the past - Zelda.

Sedan skulle jag vilja se en ny version av Jagged Alliance 2.

Det första Red Alert tycker jag också skulle vara roligt. Det saknade helt sci-fi twist och var roligt men simpelt.
Citera
2007-11-22, 11:24
Medlem
George Wittigs avatar
Legacy of Kain: Blood Omen
Jag har följt Legacy of Kain-serien ända sedan PS1, och det första spelet i serien är i särklass min favorit. Den mörka storyn om Kain som mördas och återupplivas som vampyr och ger sig ut efter hämnd är mycket genomarbetad och stämmningsfull. Tyvärr så plågas Blood Omen av långa laddningstider, taskig grafik och lite dåligt designade banor (tänk Zelda på steroider). Jag skulle verkligen vilja se en remake med dagens teknik, om man typ tog speluplägget och grafikmotorn rakt av ifrån The Witcher och gjorde om spelet till Legacy Of kain:Blood Omen skulle jag bli överlycklig...
Citera
2007-11-22, 11:28
Medlem
Clay Allisons avatar
M1A2 Tank Platoon.

Det är ett av den upplysta världens stora skandaler att det slutade utvecklas och tillverkas.
Tänk vad det skulle kunna vara med dagens teknik.
Citera
2007-11-22, 11:39
Medlem
gusten_gs avatar
Monkey Island!

Edit:
Kom på ett gammalt lir som heter Albion. Fantastiskt rollspel från mitten av 90-talet?
Citera
2007-11-22, 12:18
Medlem
SkinnyFistss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gusten_g
Monkey Island!

Varför?
Enda fördelen jag skulle kunna se med en remake av det vore röstskådespelet. Annars är det ju ungefär så nära perfekt man kan komma.

Själv är jag ganska emot remakes i allmänhet.
Känns totalt onödigt att uppdatera spel som redan är jättebra till dagens teknik.
Däremot skulle det vara kul att se remakes av spel som hade en massa oanvänd potential. Deus Ex: IW känns som ett riktigt bra exempel.
Vore också skönt om någon, gärna inte Square själva så att de kan fortsätta göra nya spel, kunde fixa till stridssystemet i FFVIII.
Citera
2007-11-22, 15:30
Medlem
m4ver1cks avatar
Varför inte gå lite längre bak?

Skulle vara kul att se remakes på gamla NES-spel, typ nytt och snyggt ice-climbers till Wii, Excitebike, och självklart ett Megaman till Wii.
Sen håller jag med om tidigare inlägg, A link to the past fast inte med Windwaker grafik, utan hellre med grafiken från Twilight Princess
Citera
2007-11-22, 15:38
Medlem
ObeyTheCrabs avatar
Slaughterhouse

Eller iaf en uppföljare vore nice...
Citera
2007-11-22, 15:42
Medlem
Bastardos avatar
Deja vue, Uninvited, Dark Castle och sist men inte minst Airborne (Banzai Attack). Ni fjortisar har INGEN aning om vad detta är va?
Citera
2007-11-22, 15:43
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Super mario 1: I 3d
Stunt
Citera
2007-11-22, 15:48
Bannlyst
Djinghis khan 2 Strategispelet, och sen fanns det något krigspel som enbart handlade om kriget mellan USA och Japan, ett drag tog kanske 2-4 timmar och var extremt kul.
Citera
2007-11-22, 15:55
Medlem
Resident evil 2 & 3.

Hade varit skoj att se en på Neverwinter Nights också!
Citera
2007-11-22, 16:14
Medlem
Deus Ex (ettan) har tyvärr för föråldrad grafik. Jag gillar motorn i den betydligt sämre uppföljaren, det är den som används i Thief: DS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in