Citat:
Ursprungligen postat av Pellle
Intressant...
Vad händer om det börjar en elev som har ärr efter brännskador på armarna i skolan ?
Skall nästa steg kanske vara att alla flickor skall bära långärmat och ej tajta byxor / kläder för att inte hetsa upp de icke nordiska manliga eleverna ?
Kanske ska huvudduk / sjal börja bäras också av samma skäl ?
Jag anser att det är viktigare att slå fast våra fri och rättigheter än att dölja några ärr på armarna !!!
Skolan kunde ju ordna en tema dag om varför man blir så ledsen så man skär sig, flickan kunde ju då få tala om sina egna erfarenheter, om hon vill.
Men det är väl viktigare att ha temadagar om FN och muslimers rätt i samhället.

Du anser inte att självförvållade skador är mer provokativa än skador från olyckshändelser eller brott?
Nej, ditt inlägg var ovanligt korkat. Jag skulle inte vilja ha mina barn i en skola där det går omkring deprimerade människor och flashar sin psykiska ohälsa genom sina självförvållade ärr på ett sådant sätt. Att acceptera folk är någonting man måste kunna göra, men man måste sätta gränsen någonstans.
Frågan är om inte den här tjejen mår bättre om hon får hjälp?
Men kom nu ihåg att det jag talar om är ifall hon hela tiden har nya sår på armarna och beter sig under skoltid, inte om hon tidigare mått dåligt och ärren är läkta - i så fall är det någonting som inte går att göra något åt och ska därför inte behöva döljas.
Har britter någon speciell fetisch för kvinnliga smalben förresten?