2007-11-21, 17:54
Bannlyst
Fram tills idag har "Sök" funkat ypperligt. Det har varit så bekvämt att hitta "sina" trådar där det hänt något nytt i. Plötsligt idag kan jag inte göra det längre.

Om jag söker på namn: Firefly , visa som inlägg eller visa som ämnen så
får jag tillbaka:
Var vänlig och ange något ord eller giltigt användarnamn att söka efter. Det fanns inga träffar på det du angav.
???????????????????????

Snälla nån som vet, säg vad som har hänt!
Citera
2007-11-21, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firefly

Snälla nån som vet, säg vad som har hänt!

Ingenting har hänt och ingenting händer. Det är det som är problemet med Flashback nu för tiden. Men var lugn, "teknikerna jobbar på det"
Citera
2007-11-21, 17:57
Medlem
thews avatar
Citat:
får jag tillbaka:
Var vänlig och ange något ord eller giltigt användarnamn att söka efter. Det fanns inga träffar på det du angav.
???????????????????????

Samma problem för mig. Får hoppas på att det löser sig inom snar framtid, sökfunktionen har väl 'renoverats' nyligen?
Citera
2007-11-21, 18:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av thew
Samma problem för mig. Får hoppas på att det löser sig inom snar framtid, sökfunktionen har väl 'renoverats' nyligen?
VaddÅ inom snar framtid. Jag behöver ju funktionen NUUUUU....

Är funktionen att liknas vid ett amerikanskt vapeninköp där det är en "5 day waiting period"? Har det viskats "Sug på karamellen ni, moahhaha" från Outlaw? Gör de så här för att djävlas med oss stackars medlemmar?

Citera
2007-11-21, 18:15
Bannlyst
Sök falerar mer och mer.. tidigare idag var det "bara" den senaste månaden som inte kom med, sen började mer och mer tilta.. det känns som att fortsätter det i den här takten kommer alla trådar och inlägg plötsligt mergas slumpvis, känns som hela databasen håller på att tappar fotfästet.. hoppas de(teknikerna) provkör nya prylar och att det är det som ställer till det, annars är nog den förutspådda totalkraschen på g..
Citera
2007-11-21, 18:15
Medlem
jag brukade alltid klicka på mitt namn och sen hitta inlägg, men då blir sidan bara vit och sen händer det inget mer. Så jag testade att gå in på allmän profil och sen hitta alla inlägg och då funkade det.
Citera
2007-11-21, 18:27
Moderator
impieteers avatar
Sök fungerar utmärkt, det ska tydligen vara som det är nu.

Det är ingen bugg, det är feature, som de säger. Själv tycker jag att sökfunktionen är trasig just nu, men det är nog bara jag.
Citera
2007-11-21, 18:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Sök fungerar utmärkt, det ska tydligen vara som det är nu.

Det är ingen bugg, det är feature, som de säger. Själv tycker jag att sökfunktionen är trasig just nu, men det är nog bara jag.
Snälla säg att du skojar!
Nej det är såklart inte bara du, och det kan du hälsa teknikerna, det är ALLA aktiva medlemmarna på FB..
Citera
2007-11-21, 18:32
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Nej det är såklart inte bara du, och det kan du hälsa teknikerna, det är ALLA aktiva medlemmarna på FB..

Beng är uppmärksammad på tråden och svarar säkert när han får tid.
Citera
2007-11-21, 18:33
Medlem
Jag har också upptäckt att när jag har framme listan på alla mina posts
så är det ett par som saknas. Så jag tänker inte posta mer tills dom har fixat det så att man kan lättare hålla reda på sina posts
Citera
2007-11-21, 18:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av [Roth]
så är det ett par som saknas. Så jag tänker inte posta mer tills dom har fixat det så att man kan lättare hålla reda på sina posts
Fast de kan ju ha raderats. En sen kväll när jag nattsuddade på FB så skrev jag ganska mycket, dagen efter var väl hälften kvar. Offtopic eller vad det heter?
Citera
2007-11-21, 18:56
Tekniker
bengs avatar
Citat:
får jag tillbaka:

Det kanske blev lite missvisande men det är inte tänkt att man ska kunna lista sina egna inlägg utan att faktiskt söka på någonting under sök. Däremot finns find_posts_by_user.php och find_threads_by_user.php som fungerar klockrent till att just lista sina egna postar/trådar. Då ingen verkar ha förstått felmeddelandet man fick så redirectar vi nu till dessa url:er när man inte anger något sökord.

Citat:
Ursprungligen postat av älskling
Sök falerar mer och mer.. tidigare idag var det "bara" den senaste månaden som inte kom med, sen började mer och mer tilta.. det känns som att fortsätter det i den här takten kommer alla trådar och inlägg plötsligt mergas slumpvis, känns som hela databasen håller på att tappar fotfästet.. hoppas de(teknikerna) provkör nya prylar och att det är det som ställer till det, annars är nog den förutspådda totalkraschen på g..

Det är för att du valt att söka efter "sort by thread start" inte "sort by lastpost" som du säkert blandar ihop och du får känslan av att allt bara är en stor röra. Det är "sort by thread start och relevance" som default. (lastpost kommer ej vara default och är för tillfället bortplockat).

Citat:
jag brukade alltid klicka på mitt namn och sen hitta inlägg, men då blir sidan bara vit och sen händer det inget mer. Så jag testade att gå in på allmän profil och sen hitta alla inlägg och då funkade det.

Det är för att vi lyckades glömma att ändra några urler i templates:en. Alla ska nu vara återgärdade och fungera från överallt.

Citat:

Nej. Vi skojar inte. Hur skulle det se ut om du alltid fick den nyaste sidan google.com plockade in som förstaträff? du skulle inte vara så glad va?

Sök överväger hurmycket träffen är värd och sorterar dessa. Är posterna lika mycket värda så sorterar den efter "thread started by".

Vill du nu söka efter enbart nya inlägg så går det utmärkt. Men den gör det inte per default.

För att söka efter nya inlägg. Välj "Find posts from"->"a week ago"->"and newer".

Citat:

De kan finnas ett flertal anledningar till varför inte "alla" dina poster visas. Posten kan vara borttagen. Tråden kan vara borttagen. Tråden kanske ligger i ett forum som inte är sökbart osv.

EDIT:

En sak jag glömde säga är att sök enbart fungerar på style 2006! Vi kommer att convertera även style 2005 men vi kommer se till att style 2006 är perfekt först!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in