2007-11-21, 19:45
Medlem
dumms avatar
Nyss blivit utbytt, suger klart ännu mer än att bli dumpad. Anledningarna har väl redan sagts men vetskapen om att hon är med någon annan emedan man själv mår skit ... gör bara att man mår ännu mer skit.
Men det är bara att tänka på något roligare, typ andra tjejer. Funkar helt klart bäst för att skjuta bort tankarna.

TS, börja prata lite med dina ex och ta fika med lite nya tjejer, träffa nya brudar så går det lättare att komma över den förra.
Möjligt att man bara skjuter problemen såhär dock, ingen aning, men det funkar för mig.

Lycka till, vill du prata så skriv ett pm eller nåt.
Citera
2007-11-21, 19:50
Medlem
joxxxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av full_pull
Har funderat lite på en sak eftersom att jag nyligen blivit dumpad.
Fanns några orsaker som hon nämnde till att hon tagit det beslutet (efter lite krokodiltårar och vel från hennes sida).
Efteråt så har jag funderat på vad som är värst, jobbigast. Att bli lämnad för att man inte lever upp till den bilden eller kraven som ens partner har eller att bli lämnad för någon annan.
Vid en första tanke låter det som att bli lämnad pga av div orsaker är bättre än för någen annan, men jag är inte säker längre.
Att bara bli lämnad för att typ detta fungerar inte, jag klarar mig bättre utan dig.
Är inte det den ultimata sågningen, hellre ingen (just nu iaf) än dig. Alltså inget är bättre än dig för mig.

Är jag ute och cyklar i mörkret? ;-)

Utbytt suger.. Jobbigt att veta att någon annan sätter den man älskar
Citera
2007-11-21, 19:56
Medlem
Apspektakels avatar
Citat:
Ja det är liksom det sämsta av båda världarna.

Hoppas du lagt det (långt) bakom dig iaf.

Jo det är i det förflutna nu.
Botade the blues med alkohol och billiga tjejer ;p
Citera
2007-11-21, 19:57
Medlem
Trillskes avatar
Dumpad är väl lungt. Nästan alla förhållanden har ett bäst-före-datum och när detta passerat gör någon slut helt enkelt. Partnern tröttnade snäppet före, so what. Om man nu inte byggt en vänskap man inte kan vara utan, eller baserar förhållandet kring barn och liknande.

Utbytt kan man väl bli även om förhållandet fortfarande är färskt, och det innebär ju bara att man då har fulare gräs än grannen typ. Kanske inte lika skoj.
Citera
2007-11-21, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dumm
Nyss blivit utbytt, suger klart ännu mer än att bli dumpad. Anledningarna har väl redan sagts men vetskapen om att hon är med någon annan emedan man själv mår skit ... gör bara att man mår ännu mer skit.
Men det är bara att tänka på något roligare, typ andra tjejer. Funkar helt klart bäst för att skjuta bort tankarna.

TS, börja prata lite med dina ex och ta fika med lite nya tjejer, träffa nya brudar så går det lättare att komma över den förra.
Möjligt att man bara skjuter problemen såhär dock, ingen aning, men det funkar för mig.

Lycka till, vill du prata så skriv ett pm eller nåt.

Men det är en tidsfråga innan hon får nåt nytt i sig, eller det har hon med säkerhet redan fått Så det är bara en liten tröst att det inte skedde dan efter.

Ska titta på dina tips iaf och tack för erbjudandet.
Citera
2007-11-21, 21:02
Bannlyst
Hmm..jag tycker det är värre att bli utbytt eftersom i det andra fallet passade man bara inte ihop, kanske störde sig på varann, men blir man utbytt så hittade hon någon som var BÄTTRE än en fast hon ändå tyckte om en. Vad kan slå det?
Citera
2007-11-22, 21:14
Medlem
R.Rs avatar
Citat:
Men det är en tidsfråga innan hon får nåt nytt i sig, eller det har hon med säkerhet redan fått Så det är bara en liten tröst att det inte skedde dan efter.

Ska titta på dina tips iaf och tack för erbjudandet.

Visst har du rätt i det, men som sagt, blir man utbytt har det väl i de flesta fall redan pågått otrohet, och det känns väl ändå mer respektlöst mot dej än att tjejen åtminstone är uppriktig och gör slut innan hon går vidare med någon annan. Och trots att det kanske inte är en majoritet vi pratar om, så finns det faktiskt dem som behöver vara ensam ett tag ibland.
Citera
2007-11-22, 21:54
Medlem
Mimss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thew
Ifall du blir 'utbytt' så slår väl avundsjukan in. Det kan ju förvärra situationen.

Ja blir hellre lämnad än utbytt, eller att min pv är otrogen.
fy fy fy fy fy...
Citera
2007-11-22, 21:59
Medlem
dumms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mims
Ja blir hellre lämnad än utbytt, eller att min pv är otrogen.
fy fy fy fy fy...

Är det så mycket skillnad på att bli utbytt och att någon är otrogen mot en ...? Beror ju på hur man hanterar att ens partner varit otrogen, men basicly är det ju samma sak - du var inte god nog.
Citera
2007-11-23, 00:12
Medlem
Alla härinne borde sluta ta allt så personligt, istället för att känna er kassa och dumpade så känn er fria med fullt av möjligheter. En anledning att man blir dumpad är att man inte ger tillräckligt mycket, vilket också betyder att du egentligen inte träffat rätt så när du tror du dumpar är det egentligen en tjänst hon gör er så ni får en chans att träffa nåt bättre. För ni tror väl inte bara hon går vidare lätt som en plätt och träffar en drömkille, ni träffar en drömtjej med. Sluta göra er till offer så fort ni blir lämnade och se det som hennes förlust, hon klara helt enkelt inte av er komplexa underbara person så hon lämnar. Nästa hon träffar kanske är mycket enklare egentligen på vissa sätt, gör ju inte dig sämre, bara det att hon ville ha nåt annat i livet och ut ur relationen. Man ser lätt alla dumpningar som negativa och personliga påhopp på ens person. Men om man bara älskar sig själv så ser man snart att den personen har det kanske bättre utan mig för jag är den jag är, och tro mig, där finns en supertjej därute för alla, som älskar dig för precis den du är.
Citera
2007-11-23, 14:50
Medlem
Flammbars avatar
Citat:
Mitt tanke sätt att nu är "ingen" bättre än mig då?
Är inte det att alla är bättre, lite långsökt tänkt?
Ja det tycker jag är långsökt.
När man är utbytt får man det svart på vitt att någon är bättre. När "ingen" är bättre är det inte bara jag som person utan kanske killar generellt hon tröttnat på. Kan finnas flera olika anledningar till att det tar slut.

Har själv aldrig blivit utbytt men det lär ju vara ett helvette att man inte bara inte för röra sin älskade utan att man vet att någon annan ligger och smeker henne. Fy helvette, skulle driva mig till vansinne.

Citat:
Ursprungligen postat av ÅsaNisse
Alla härinne borde sluta ta allt så personligt, istället för att känna er kassa och dumpade så känn er fria med fullt av möjligheter. En anledning att man blir dumpad är att man inte ger tillräckligt mycket, vilket också betyder att du egentligen inte träffat rätt så när du tror du dumpar är det egentligen en tjänst hon gör er så ni får en chans att träffa nåt bättre. För ni tror väl inte bara hon går vidare lätt som en plätt och träffar en drömkille, ni träffar en drömtjej med. Sluta göra er till offer så fort ni blir lämnade och se det som hennes förlust, hon klara helt enkelt inte av er komplexa underbara person så hon lämnar. Nästa hon träffar kanske är mycket enklare egentligen på vissa sätt, gör ju inte dig sämre, bara det att hon ville ha nåt annat i livet och ut ur relationen. Man ser lätt alla dumpningar som negativa och personliga påhopp på ens person. Men om man bara älskar sig själv så ser man snart att den personen har det kanske bättre utan mig för jag är den jag är, och tro mig, där finns en supertjej därute för alla, som älskar dig för precis den du är.
Helt klart månadens feel-good
Inte ge nog mycket för henne?

Och visst fan kan hon gå vidare lätt som en plätt, eller intill, samma som att jag skulle kunna göra det vid vissa förutsättningar.

Hennes förlust? Hittar man en bättre är det ju inte precis en förlust?

Citat:
och tro mig, där finns en supertjej därute för alla, som älskar dig för precis den du är.
För alla? Nej det tror jag knappast. Trevligt att du är så positiv dock, känns nästan lite religiöst över det hela.
Citera
2007-11-23, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ÅsaNisse

Det där tar jag med mig
I ärlighetens namn va det nog inte den rätta men tyckte det rullade på bra.
Har fått på båten förut men då av betydligt vassare tjejer.
Det här va inte en speciellt snygg tjej, så därför känns det liksom fan måste man ner ännu några steg på listan (sen att inte tjejer tänker så är en annan sak).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in