Citat:
Ursprungligen postat av SincerusRenatus
Den viktigaste ängeln att invokera vid exorcism är egentligen din Helige Skyddsängel, om man skall följa förfarandet beskrivet The Book of the Sacred Magic of Abramelin the Mage.
Det är inte heller fel att åkalla Jesu Kristi namn, eller Pentagrammaton, YHShVH (Yeheshuah) YHVShH (Yehovashah), i samband med exorcism.
KMEL (Kamael) för Mars/Gevurah är ju förstås bra som "reinforcement", men invokation av Helige Skyddsängeln är som sagt essentiell och bör föregå all invokation, i synnerhet vid exorcism.
S.R.
Javisst är det högre jaget "alfa et omega" vid en exorcism likaväl som det medium varigenom exorcismen sker.
Jag har tänkt att steg-för-steg skapa en egen själv-exorcism ritual där jag inkluderar:
1) förberedande banishings/bön
2) invokation av det högre jaget.
3) invokation av Kamael och Mikael,
4) invokation av Yeheshuah/Pentagrammaton,
5) identifikation av det besättande elementet,
6) dialog med detsamma
7) dess betvingande/avlägsnande ur den egna energi-kroppen,
8) dess absorberande i LVX och symboliskt återupprättande av den ursprungliga Mikrokosmiska balansen (av Livets Träd).
Jag tror (och jag känner själv intuitivt) att detta skulle vara det bästa sättet att exorcisera "neggen", snarare än att söka hjälp externt, eftersom det hela ändå måste ske via det egna högre jaget.
Att skapa ritualen själv ger ju också extra kraft till dess utförande.
En magisk spegel skulle kunna inkluderas (i steg 3-4) för att via "scrying" se den objektiva kliffan och dess förgreningar psykologiskt och symboliskt.
En fråga: skall spegeln tillverkas enligt traditionella metoder som ex. återgivit hos Craig i
Modern Magick?
P.B. Randolph har ju också skrivit en bok om scrying och den magiska spegeln om jag inte missminner mig?