2010-09-04, 17:26
Medlem
Mindfullness avatar
Funderar lite över "de grå", för några år sedan skulle jag operera bort hudutväxt/födelsemärke på ett par ställen på kroppen och en vecka eller två innan utfördes dessa operationer mot min vilja astralt.
Jag befann mig i nåt rum med några väsen som hade operations klädsel och munskydd på sig, deras ingrepp var slarvigt, kännslokallt och min kännsla för det hela var att de forskade på mina reaktioner. Jag blev upprörd för att inte säga förbannad på dem. Dock skedde det och veckorna efter skedde ingreppen på exakt samma ställen på vårdcentralen. Min undran är om detta kan ha varit de grå? bakom maskerna anade jag något åt det hållet men bilden av deras ansikten beslöjades för mina ögon, men jag kännde av dem som "otyg" om du kan förstå vad jag menar? Gick och oroade mig inför dessa ingrepp en tid och tror att det var så de fick möjligheten att komma in. Eller finns det helt enklet bara fria drömmar? Ställer gärna frågan till Symbolisten här på forat.
Citera
2010-09-04, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tina...
Vad är "de grå"?

En tanke.. Dessa attacker, drabbar de i större utsträckning folk som är aktiva inom dessa områden? Lr kan en sådan besatthet lr experiment drabba vem som helst, en vanlig svenssonfamilj som är normalt harmonisk?

Kan personligen känna mig lite som en struts, stoppa huvudet i sanden.. Om jag inte låtsas om den världen så kommer den att lämna mig ifred..

Tack för ditt tålamod att svara.

De grå är utomjordingar eller negs som framträder som utomjordingar.
Det finns tydligen kopplingar i vissa fall mellan dessa två, återigen enligt William Baldwins bok "Spirit Releasment Therapy: A technique manual".

Efter att jag hade genomgått en exorcism healing 2002 så hade jag en påtaglig astral upplevelse där jag låg på en brits på en plattform i ett kalt kliniskt rum. Jag kunde inte röra mig.
En humanoid skepnad rörde sedan vid mitt vänstra öga på ett smärtsamt sätt. Det kan ha varit en av "de grå", jag har diskuterat det på forum och andra har berättat om liknande upplevelser just kopplade till "de grå". Har också hört folk som haft problem med reptilianer.

Negs attackerar vem som helst, var som helst. Vilken religion man har eller vem man är är sak samma.
Ofta är attackerna diffusa till en början. Min första neg (som jag minns) var en som lurade under en trappa och sög mig till sig och pratade med en obehaglig kvinnoröst.

Sedan blir det attackerna gradvis mer påtagliga med regelbundna sömnparalyser, mardrömmar, och manifestationer i ens hus/lgh. Den tunga, gråmörka, äckliga, obehagliga atmosfären är det mest säkra tecknet.
Man känner sig trött, apatisk, dränerad, eller också vill man bara ligga ned och dagdrömma erotiska drömmar.
Om man drömmer erotiska drömmar om snygga kvinnor så framträder alltid den där äckliga neggen bakom som oljig och slemmig och reptilisk. Den kan aldrig spela rollen fullt ut.

Känslan av att vara iakttagen utan att det är någon där, ibland diffusa röster som pratar/mumlar (ofta innan man ska somna), periodvisa negativa tankar och katastroftankar där man tror att personer man bryr sig om inte vill med en att göra. Ofta av övergående karaktär.
Stress och överkänslighet för andra människors energier, ofta ogillar man när folk kommer bakifrån.
Ljudöverkänslighet.
Vissa av dessa symptom liknar depression och psykos, men här finns hela tiden ett tydligt mönster av paranormala fenomen.
Citera
2010-09-04, 17:49
Medlem
echelonxs avatar
Citat:
Ursäkta om jag tjatar men kan du vara snäll och utveckla den briljanta sfären?

Jag tror som du och att det krävs olika mkt kunskap och styrka för att hantera dessa varelser.. Är ett annat samlingsnamn för dessa varelser energivarelser lr vad är skillnaden?

Jag har lite svårt att förstå den meningen. Jag trodde att alla änglar var snälla, varför skulle kraftfulla änglar skrämma andra änglar????

Jag förstår det som att den himmelska hierarkin måste behållas. Robert Bruce beskriver hur han har fått besök av änglar ofta och att han inte ser de astralt utan att de uppenbarar sig i det fysiska. Vid ett tillfälle gick de in genom väggen utifrån. Robert beskrev hur det var en liten ängel som bar en bok. Denna bok togs sedan av en större ängel. Den större ängeln öppnade boken för att antagligen leta efter Roberts namn. Sen försvann änglarna bakåt genom väggen. Robert beskriver att angelisk kontakt i den formen är ovanlig.

Jag ser änglar som snälla men ibland förstår jag det som att de änglarna som är närmast gud besitter väldigt ordentliga krafter och måste hålla "ordning i leden". Men detta är givetvis en ganska konservativ syn på änglar. I bibeln går det att läsa hur änglar som är med Abraham i kött och blod gör andra människor blinda. Herrens ängel beskrivs även döda en hel syriansk armé som är på väg in i Israel. Vissa demoner binds av änglarna Raphael och Uriel på en fast plats för att sedan helt enkelt lämnas där ett bra tag. Inom New Age ex så ser man de flesta änglar som ganska harmlösa. Alla har olika tro helt enkelt. Vissa tror till och med att alla änglar är demoniska och inte tillhör ljuset. De menar att andar som tillhör ljuset mer är älvor, människor, enhörningar och djur.

Robert Bruce beskriver även att användning av "Love and light" mot negs rentav kan vara farligt.

Robert beskriver hur många föräldrar tror att barn har skyddsänglar men i det fallet så skulle små barn inte ha problem med negs.
Senast redigerad av echelonx 2010-09-04 kl. 18:39.
Citera
2010-09-04, 18:43
Medlem
Tack för era svar..
echelonx. Det är lustigt att du nämner småbarn. När jag fick min son och han var bebis så fick jag känslan av att något var ute efter honom. Det var då jag skapade mina igelkott taggar på ryggen.. Han sov i vår säng och jag minns att jag la armen över honom och skyddade honom med mina taggar..
Jag har inte tagit det för annat än fantasifulla tankar men kanske fanns det något där..

Det är mkt ni pratar om som jag inte har mött men jag ska passa på och fråga er vad ni tror om den här typen:
Jag byggde alltså ett meditationsrum i tanken. Jag gjorde det inte enligt konstens regler utan helt eget. Jag gjorde det ovalt som ett ägg och med en enorm hängmatta, stundtals viktlöst och med ett vitt ljus som laddar batterierna.
Jag hade svårt att sova under den perioden och försökte koppla av. Min son sov i vår säng med blöja och pyamas. Men när jag ligger och gungar i hängmattan kommer min son insimmande, helt naken och gungar med mig.
Då kom tanken på att jag kunde ta emot besök. Ställde upp 2 gungstolar och kallade på andarna från mina nära och kära. Efter mkt koncentrationssvårigheter, speciellt när jag väl fick besök och enorma energikickar, så lyckades jag upprätthålla kontakt.

En ande kom utan att vara kallad. Ingen jag känt och väldigt androgyn med en brun kåpa. Jag frågade den varför jag bara kunde höra enstaka ord, om det var jag lr den som hade svårt att nå fram. "Du" svarar den och tar med mig till ett nytt, vitare och större rymd med enbart 3 väggar och öppet åt ett håll..

Men till saken. Jag fick besök av en ande som också hade brun kåpa, den lurade mig genom att stå med ryggen till. Vänder sig om och är ironiskt elak. Lite muskig i ansiktet, inte riktigt mänsklig. Den dök sen upp varje gång jag mediterade där..
Efter många år som jag låtit bli att meditera säger Ewa här på forumet att jag ska möta den med kärlek. Först möter jag en moderlig kvinna som ger mig trygghet.. Andra gången kommer typen i kåpan tillbaka och jag lyckas väl åstadkomma vänlighet och omtanke, om än inte riktigt kärlek.

Den tar min hand och sedan börjar den skifta, från det halvt omänskliga till en ung man.. Fram och tillbaka..
Den har inte kommit tillbaka sedan dess..
Jag tänkte nästan att den ironiska rackaren lurade mig genom att skifta sådär men eftersom den inte har kommit tillbaka har jag börjat undra..

Kan tillägga att min son vid 1,5 års ålder bekräftade mitt meditationsrum. Jag låg bredvid honom när han inte kunde somna, fokuserade på min enorma hängmatta och försökte sända lugnet till honom. "gonga, dä oppe, mamma" säger den lilla parveln.. Jag gjorde det 2 gånger med en veckas mellanrum och han bekräftade båda gångerna.

Senare började han prata mer och det mentala bandet mellan oss har minskat avsevärt med tiden..
Senast redigerad av Tina... 2010-09-04 kl. 19:22.
Citera
2010-09-04, 23:24
Medlem
Citat:
Tack för era svar..
echelonx. Det är lustigt att du nämner småbarn. När jag fick min son och han var bebis så fick jag känslan av att något var ute efter honom. Det var då jag skapade mina igelkott taggar på ryggen.. Han sov i vår säng och jag minns att jag la armen över honom och skyddade honom med mina taggar..
Jag har inte tagit det för annat än fantasifulla tankar men kanske fanns det något där..

Det är mkt ni pratar om som jag inte har mött men jag ska passa på och fråga er vad ni tror om den här typen:
Jag byggde alltså ett meditationsrum i tanken. Jag gjorde det inte enligt konstens regler utan helt eget. Jag gjorde det ovalt som ett ägg och med en enorm hängmatta, stundtals viktlöst och med ett vitt ljus som laddar batterierna.
Jag hade svårt att sova under den perioden och försökte koppla av. Min son sov i vår säng med blöja och pyamas. Men när jag ligger och gungar i hängmattan kommer min son insimmande, helt naken och gungar med mig.
Då kom tanken på att jag kunde ta emot besök. Ställde upp 2 gungstolar och kallade på andarna från mina nära och kära. Efter mkt koncentrationssvårigheter, speciellt när jag väl fick besök och enorma energikickar, så lyckades jag upprätthålla kontakt.

En ande kom utan att vara kallad. Ingen jag känt och väldigt androgyn med en brun kåpa. Jag frågade den varför jag bara kunde höra enstaka ord, om det var jag lr den som hade svårt att nå fram. "Du" svarar den och tar med mig till ett nytt, vitare och större rymd med enbart 3 väggar och öppet åt ett håll..

Men till saken. Jag fick besök av en ande som också hade brun kåpa, den lurade mig genom att stå med ryggen till. Vänder sig om och är ironiskt elak. Lite muskig i ansiktet, inte riktigt mänsklig. Den dök sen upp varje gång jag mediterade där..
Efter många år som jag låtit bli att meditera säger Ewa här på forumet att jag ska möta den med kärlek. Först möter jag en moderlig kvinna som ger mig trygghet.. Andra gången kommer typen i kåpan tillbaka och jag lyckas väl åstadkomma vänlighet och omtanke, om än inte riktigt kärlek.

Den tar min hand och sedan börjar den skifta, från det halvt omänskliga till en ung man.. Fram och tillbaka..
Den har inte kommit tillbaka sedan dess..
Jag tänkte nästan att den ironiska rackaren lurade mig genom att skifta sådär men eftersom den inte har kommit tillbaka har jag börjat undra..

Kan tillägga att min son vid 1,5 års ålder bekräftade mitt meditationsrum. Jag låg bredvid honom när han inte kunde somna, fokuserade på min enorma hängmatta och försökte sända lugnet till honom. "gonga, dä oppe, mamma" säger den lilla parveln.. Jag gjorde det 2 gånger med en veckas mellanrum och han bekräftade båda gångerna.

Senare började han prata mer och det mentala bandet mellan oss har minskat avsevärt med tiden..

Det verkar som du har ett väldigt naturligt förhållningssätt till andevärlden, och det är bra.
Vad det gäller huruvida andar är goda eller onda tror jag man måste lita på sin egen känsla, men anden i kåpan känns suspekt av din beskrivning att döma.
Jag har själv haft syner av andar klädda såsom de skulle platsa i en Black Metal video och likaså Satyr-liknande väsen, även om jag respekterar alla andemakter, så kan jag vara lite misstänksam mot vissa.

Sedan som Echelonx säger så finns det inom New Age en övertro på "kärlek och ljus" inom andevärlden, även om jag tror att Kärlek är viktigt i den andliga hierarkin så ser jag det mera som en stark kraft.
Om man studerar kabbalan, så beskrivs det mentala världen (Briah) som präglad av moral (denna värld leds av ärkeänglarna), nästa medvetandeplan, styrd av änglarna, är den astrala världen (Yetzirah) däremot är en o-moralisk värld, i det att moralen i den föregående är i avtagande som kraft, samma sak med den eteriska världen som föregår våran (Assiah). Negs sägs ju bebo den näst-lägsta delen av Assiah, och där är det gudomliga ljuset snarare något abstrakt. Vissa Negs sägs inte förstå det gudomliga som begrepp annat än som energi. Att omfamna en sådan varelse med kärlek bör då vara som att omfamna en krokodil.

Och ja, min syn på ärkeänglar är mera som överordnade väktare, jag tror dock inte att de skadar något levande. Bruce anser att ärkeänglarna inte är en "överordnad poliskraft", men enligt mina egna erfarenheter och berättelser man hört från exorcister, så har ärkeängeln Mikael en viktig roll i fördrivning av demoner.
Bruce säger också att änglabesök är sällsynta, och när de sker är själva besöket "ett budskap i sig". Så jag är glad att jag åtminstone fått uppleva ett sådant.

Det som var den faktiska förlagan till Blattys roman "Exorcisten" berättar om hur Ärkeängeln Mikael fångade demonen och sedan återgav för exorcisten/prästen vem denne var.

Vad det gäller Bibelns berättelser får man komma ihåg att de skrevs i en forntida semitisk kontext där stamkrig var vanliga, och förmodligen blev hebréernas förbund med Gud färgat med militanta förtecken. På samma sätt som Islam senare hade liknande drag.

GT och NT om man jämför dem verkar ju inte vara samma religion, utan ett hopkok av två religioner.
Detta ledde till en intressant utveckling hos de kristna gnostikerna som såg Jahve som demiurgen, en negativ skapargud, och där Jesus är Soter, frälsaren som vill att människan ska uppnå gnosis, kunskap om sin inre gudomliga natur. Något som senare utvecklades vidare av Nyplatoniker och Hermetiker, och som senare kom att bli grunden för den västerländska ockultismen/ceremoniella magin/teurgin.
Citera
2010-09-04, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindfullnes
Funderar lite över "de grå", för några år sedan skulle jag operera bort hudutväxt/födelsemärke på ett par ställen på kroppen och en vecka eller två innan utfördes dessa operationer mot min vilja astralt.
Jag befann mig i nåt rum med några väsen som hade operations klädsel och munskydd på sig, deras ingrepp var slarvigt, kännslokallt och min kännsla för det hela var att de forskade på mina reaktioner. Jag blev upprörd för att inte säga förbannad på dem. Dock skedde det och veckorna efter skedde ingreppen på exakt samma ställen på vårdcentralen. Min undran är om detta kan ha varit de grå? bakom maskerna anade jag något åt det hållet men bilden av deras ansikten beslöjades för mina ögon, men jag kännde av dem som "otyg" om du kan förstå vad jag menar? Gick och oroade mig inför dessa ingrepp en tid och tror att det var så de fick möjligheten att komma in. Eller finns det helt enklet bara fria drömmar? Ställer gärna frågan till Symbolisten här på forat.

Ja, det liknar ju min upplevelse 2002 så det är inte orimligt.

Jag hade en mörk, obehaglig astralupplevelse i nov 2004 där jag hölls fast och fick höger njure spetsad av en tentakel. Oerhört smärtsam upplevelse.
Några veckor senare fick jag njursten och tvingades sätta in en njurkateter eftersom stenen fastnat i urinledaren och det fanns risk att njuren skulle slås ut. När katetern sattes in var det exakt på samma ställe...

Ockultisten Denis Lindbohm har i sina böcker berättat om hur han blivit skadad i det astrala och sedan har det fått fysiska följder längre fram så det verkar finnas en samstämmighet.
Citera
2010-09-05, 10:45
Medlem
Hur ser Negs ut, vet att de kan visa sig i olika skepnader, men generellt hur ser de ut? Vilka färger antar de? Hur ser deras aura ut? Kan man kommunicera med dem?

Min andevägledare lärde mig tidigt att bemöta allt ont man kan möta i den astrala världen, med kärlek då det störter bort det negativa. Kan tänka mig att Tina genom att möta denna negativa varelse med godhet healade om honom till något positivt och han lämnade henne och sonen i fred.

När jag flyger astralt har jag mött på en del tvivelaktiga saker, men min vägledare är ofta med mig och säger till mig prata inte med dessa gråa personer. Eftersom jag rör mig väldigt snabbt så ser jag till att ta mig själv till trevligare platser direkt. Man kan möta sina nära och käras själar astralt också vilket hänt mig ett par gånger, men aldrig fått det bekräftat av dem. Under meditation lägger jag ett skydd runt mig så inget annat kommer in än den jag bjudit in. ofta min mans ande.
Senast redigerad av skellefteewa 2010-09-05 kl. 10:58.
Citera
2010-09-05, 11:43
Medlem
echelonxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skellefteewa
Hur ser Negs ut, vet att de kan visa sig i olika skepnader, men generellt hur ser de ut? Vilka färger antar de? Hur ser deras aura ut? Kan man kommunicera med dem?

Min andevägledare lärde mig tidigt att bemöta allt ont man kan möta i den astrala världen, med kärlek då det störter bort det negativa. Kan tänka mig att Tina genom att möta denna negativa varelse med godhet healade om honom till något positivt och han lämnade henne och sonen i fred.

När jag flyger astralt har jag mött på en del tvivelaktiga saker, men min vägledare är ofta med mig och säger till mig prata inte med dessa gråa personer. Eftersom jag rör mig väldigt snabbt så ser jag till att ta mig själv till trevligare platser direkt. Man kan möta sina nära och käras själar astralt också vilket hänt mig ett par gånger, men aldrig fått det bekräftat av dem. Under meditation lägger jag ett skydd runt mig så inget annat kommer in än den jag bjudit in. ofta min mans ande.

Symbolisten har nämnt hur negs ser ut i början av denna tråd. Men jag kan uppdatera lite.

Utseende:

Tusenfoting
Spindel
Orm
Bläckfisk/Manet
Grå/Mörk sfär

De ger dig röster för att bryta ner dig så jag tror nog väl de kan kommunicera tillbaks. Jag har dock aldrig fått röster någonsin. Några sekunder efter jag läste att shamanen skulle neutralisera parasiten jag hade på huvudet så försvarade den sig. Så jag tror absolut de är intelligenta och kan kommunicera.

Här kan du läsa lite mer från en som är ganska insatt:

http://www.entity-removal.co.uk/What-are-Entities-.html

edit:

Robert Bruce collected online works 2007

http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc...=rep1&type=pdf
Senast redigerad av echelonx 2010-09-05 kl. 11:50.
Citera
2010-09-05, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av echelonx
Symbolisten har nämnt hur negs ser ut i början av denna tråd. Men jag kan uppdatera lite.

Utseende:

Tusenfoting
Spindel
Orm
Bläckfisk/Manet
Grå/Mörk sfär

De ger dig röster för att bryta ner dig så jag tror nog väl de kan kommunicera tillbaks. Jag har dock aldrig fått röster någonsin. Några sekunder efter jag läste att shamanen skulle neutralisera parasiten jag hade på huvudet så försvarade den sig. Så jag tror absolut de är intelligenta och kan kommunicera.

Här kan du läsa lite mer från en som är ganska insatt:

http://www.entity-removal.co.uk/What-are-Entities-.html

edit:

Robert Bruce collected online works 2007

http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc...=rep1&type=pdf

Då var varelsen jag renade ur en spöklägenhet en Negs, den såg ut som en snigel utan skal, eller kanske en blodigen, men med korta armar, den var grå men med ett människohuvud och helt utan hår, luktade mycket illa. Hade försökt dränka en katt 2 gånger i badkaret då ägaren badade.

Jag kände intuitivt att jag behövde skydda, mig så jag satte mig i en ring med ljus, något jag aldrig annars gör.
Upplevde den lätt att kommunicera med och den visade sig ledsen, men fick i alla fall över den och den har inte kommit tillbaka. Mannen som bodde i lägenheten hade ägnat sig åt satanism och även drogat en del, men slutat ett år tidigare. Han trodde att det spökade, hörde hur den drog sig fram på nätterna. Den bodde i en skrubb som bildades av ett snedtak, som husägaren llustig nog satt ett kraftigt lås på men en tvärslå. Så man kunde inte komma sig in dit, men jag fick ut den genom att mana den komma ut. Den var helt kompakt, alltså inte som en andevarelse, men den gick genom väggen utan att det blev märken, som en ande. Men aldrig sett något liknande efter det, det var nog säkert 15 år sedan.

Katten var livrädd för den.
Senast redigerad av skellefteewa 2010-09-05 kl. 12:26.
Citera
2010-09-05, 13:03
Medlem
Citat:
Då var varelsen jag renade ur en spöklägenhet en Negs, den såg ut som en snigel utan skal, eller kanske en blodigen, men med korta armar, den var grå men med ett människohuvud och helt utan hår, luktade mycket illa. Hade försökt dränka en katt 2 gånger i badkaret då ägaren badade.

Jag kände intuitivt att jag behövde skydda, mig så jag satte mig i en ring med ljus, något jag aldrig annars gör.
Upplevde den lätt att kommunicera med och den visade sig ledsen, men fick i alla fall över den och den har inte kommit tillbaka. Mannen som bodde i lägenheten hade ägnat sig åt satanism och även drogat en del, men slutat ett år tidigare. Han trodde att det spökade, hörde hur den drog sig fram på nätterna. Den bodde i en skrubb som bildades av ett snedtak, som husägaren llustig nog satt ett kraftigt lås på men en tvärslå. Så man kunde inte komma sig in dit, men jag fick ut den genom att mana den komma ut. Den var helt kompakt, alltså inte som en andevarelse, men den gick genom väggen utan att det blev märken, som en ande. Men aldrig sett något liknande efter det, det var nog säkert 15 år sedan.

Katten var livrädd för den.

Ja, det där liknar definitivt som en neg på din beskrivning.
Satanister drar också till sig negs så det stämmer också in på det.
Att negs visar mänskliga emotionella drag tror jag mer handlar om att de lärt sig att manipulera med hjälp av dessa, genom att härma dessa beteenden.
De njuter av att skrämmas, tillfoga smärta och att plåga människor och djur.
Det finns berättelser om djur som blivit besatta också.
Robert Bruce nämner det viktigaste försvaret att ha ett starkt sinne, och att inte känna rädsla.

Negs framträder oftast som antingen en mörk sfär, och om man har ett välutvecklat astralt sinne så kan de likna en mask, manet, rocka, bläckfisk, spindel, orm, sjöstjärna, varg, liksom komposit av djur-människoform.
De rör sig sakta svävande mot personen de försöker dränera, men de kan också hugga till från ingenstans som en orm.

De kan bygga nät runt en persons aura, när jag fick en neg borttagen 2002 så beskrev healern att min aura tagit mycket stryk och att den var omgiven av ett meccano liknande nät.
Men jag har även astralt sett negstrukturer som ser ut som Termitstackar, höga toppiga kullar.

Robert Bruce föreskriver tekniken "core image removal", dvs man bearbetar trauman som om det är ett negativt energi-cluster, om en bild tvångsmässigt dyker upp regelbundet kan man försöka vända eller rotera bilden, förminska den till vykortsstorlek och se om det finns något bakom den.
Om det finns neg-energier bakom så brukar det visa sig i form av konstiga grenstrukturer, sladdar, eller nät. Man kan se en neg, en astral spindel, eller en utomjording (som de grå med stort huvud och stora svarta ögon). Då kan man hugga mot den/strukturen med ett visualiserat svärd och sedan bränna upp det med en eld, man kan också visualisera en eldkastare eller laserstråle.
Ofta kan neggen gå genast ge motstånd och reagera djuriskt aggressivt.

Jag har testat att hålla en Jet-kristall mot tinningen och det störde neggens energi. Då fick en känsla av ett stört djur som fräser.
Jag upplevde också att de störs av klassiska shaman-metoder som de handtrummor med skarp snärtande ljud som används inom tibetansk bon/lamaism.
Jag har också testat påsar med salt och rosmarin (då rosmarin är en klassisk ört associerad med anti-svart magi) och hade då upplevelser av ett vargliknande aggressivt väsen.

Negs attackerar också mycket med energi-mainpulering, man kan känna sig plötsligt tvärtrött, ofta föregås det av ett sugande tryck mot tinningarna eller solar plexus.
Könsdelarna är också ofta påverkade.
Deras attacker är också hypnotiska till sin natur. Det är som om de letar efter trauman eller fixeringar som de kan haka i.

Dion Fortune skriver att personer som är överskuggade av negativa väsen deras pupiller reagerar inte på ljus på samma sätt som vanliga personer. Bruce skriver något liknande, att också ögonen kan anta en annan färg.
Negs' ögon sägs vara rödaktiga precis som demoner.
Man ska undvika att se dem i ögonen då mycket av deras energi är koncentrerad där.
Citera
2010-09-05, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av symbolisten
Ja, det där liknar definitivt som en neg på din beskrivning.
Satanister drar också till sig negs så det stämmer också in på det.
Att negs visar mänskliga emotionella drag tror jag mer handlar om att de lärt sig att manipulera med hjälp av dessa, genom att härma dessa beteenden.
De njuter av att skrämmas, tillfoga smärta och att plåga människor och djur.
Det finns berättelser om djur som blivit besatta också.
Robert Bruce nämner det viktigaste försvaret att ha ett starkt sinne, och att inte känna rädsla.

Negs framträder oftast som antingen en mörk sfär, och om man har ett välutvecklat astralt sinne så kan de likna en mask, manet, rocka, bläckfisk, spindel, orm, sjöstjärna, varg, liksom komposit av djur-människoform.
De rör sig sakta svävande mot personen de försöker dränera, men de kan också hugga till från ingenstans som en orm.

De kan bygga nät runt en persons aura, när jag fick en neg borttagen 2002 så beskrev healern att min aura tagit mycket stryk och att den var omgiven av ett meccano liknande nät.
Men jag har även astralt sett negstrukturer som ser ut som Termitstackar, höga toppiga kullar.

Robert Bruce föreskriver tekniken "core image removal", dvs man bearbetar trauman som om det är ett negativt energi-cluster, om en bild tvångsmässigt dyker upp regelbundet kan man försöka vända eller rotera bilden, förminska den till vykortsstorlek och se om det finns något bakom den.
Om det finns neg-energier bakom så brukar det visa sig i form av konstiga grenstrukturer, sladdar, eller nät. Man kan se en neg, en astral spindel, eller en utomjording (som de grå med stort huvud och stora svarta ögon). Då kan man hugga mot den/strukturen med ett visualiserat svärd och sedan bränna upp det med en eld, man kan också visualisera en eldkastare eller laserstråle.
Ofta kan neggen gå genast ge motstånd och reagera djuriskt aggressivt.

Jag har testat att hålla en Jet-kristall mot tinningen och det störde neggens energi. Då fick en känsla av ett stört djur som fräser.
Jag upplevde också att de störs av klassiska shaman-metoder som de handtrummor med skarp snärtande ljud som används inom tibetansk bon/lamaism.
Jag har också testat påsar med salt och rosmarin (då rosmarin är en klassisk ört associerad med anti-svart magi) och hade då upplevelser av ett vargliknande aggressivt väsen.

Negs attackerar också mycket med energi-mainpulering, man kan känna sig plötsligt tvärtrött, ofta föregås det av ett sugande tryck mot tinningarna eller solar plexus.
Könsdelarna är också ofta påverkade.
Deras attacker är också hypnotiska till sin natur. Det är som om de letar efter trauman eller fixeringar som de kan haka i.

Dion Fortune skriver att personer som är överskuggade av negativa väsen deras pupiller reagerar inte på ljus på samma sätt som vanliga personer. Bruce skriver något liknande, att också ögonen kan anta en annan färg.
Negs' ögon sägs vara rödaktiga precis som demoner.
Man ska undvika att se dem i ögonen då mycket av deras energi är koncentrerad där.

Okej detta ska jag lägga på minnet, jag är aldrig rädd när jag jobbar med andar eller så, men denna gång tände jag en massa ljus runt mig så den kunde inte nå mig. Jag jobbar mycket intuituvt och kände mig betydlgt starkare än den. Men tror som du säger att då man inte är rädd så förstärker man dem inte. Har sett det med andar också, rädda personer får de mer styrka av. En annan sak jag fick känslan av den var mycket gammal, då pratar jag 1000 tals år.
Citera
2010-09-05, 16:55
Medlem
Citat:
Okej detta ska jag lägga på minnet, jag är aldrig rädd när jag jobbar med andar eller så, men denna gång tände jag en massa ljus runt mig så den kunde inte nå mig. Jag jobbar mycket intuituvt och kände mig betydlgt starkare än den. Men tror som du säger att då man inte är rädd så förstärker man dem inte. Har sett det med andar också, rädda personer får de mer styrka av. En annan sak jag fick känslan av den var mycket gammal, då pratar jag 1000 tals år.

Det låter klokt. Eld har de svårt att korsa eftersom det liksom strömmande vatten dränerar dem på energi. Och ljus försvagar dem. Sedan kan de trots detta vara fruktansvärt envisa/enträgna om de väl fått napp, därför är det svårt att bli av med dem.
Robert Bruce beskrev dem som ett slags virus, och det stämmer ganska bra.
Var noga med att rena och försegla efter entiteten så att det inte finns något som kan ge den ingång tillbaka.
En neg kan säkert bli gamla, om jag inte minns fel så är elementarandar ofta gamla, och demoner likaså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in