Citat:
Ursprungligen postat av skellefteewa
Då var varelsen jag renade ur en spöklägenhet en Negs, den såg ut som en snigel utan skal, eller kanske en blodigen, men med korta armar, den var grå men med ett människohuvud och helt utan hår, luktade mycket illa. Hade försökt dränka en katt 2 gånger i badkaret då ägaren badade.
Jag kände intuitivt att jag behövde skydda, mig så jag satte mig i en ring med ljus, något jag aldrig annars gör.
Upplevde den lätt att kommunicera med och den visade sig ledsen, men fick i alla fall över den och den har inte kommit tillbaka. Mannen som bodde i lägenheten hade ägnat sig åt satanism och även drogat en del, men slutat ett år tidigare. Han trodde att det spökade, hörde hur den drog sig fram på nätterna. Den bodde i en skrubb som bildades av ett snedtak, som husägaren llustig nog satt ett kraftigt lås på men en tvärslå. Så man kunde inte komma sig in dit, men jag fick ut den genom att mana den komma ut. Den var helt kompakt, alltså inte som en andevarelse, men den gick genom väggen utan att det blev märken, som en ande. Men aldrig sett något liknande efter det, det var nog säkert 15 år sedan.
Katten var livrädd för den.
Ja, det där liknar definitivt som en neg på din beskrivning.
Satanister drar också till sig negs så det stämmer också in på det.
Att negs visar mänskliga emotionella drag tror jag mer handlar om att de lärt sig att manipulera med hjälp av dessa, genom att härma dessa beteenden.
De njuter av att skrämmas, tillfoga smärta och att plåga människor och djur.
Det finns berättelser om djur som blivit besatta också.
Robert Bruce nämner det viktigaste försvaret att ha ett starkt sinne, och att inte känna rädsla.
Negs framträder oftast som antingen en mörk sfär, och om man har ett välutvecklat astralt sinne så kan de likna en mask, manet, rocka, bläckfisk, spindel, orm, sjöstjärna, varg, liksom komposit av djur-människoform.
De rör sig sakta svävande mot personen de försöker dränera, men de kan också hugga till från ingenstans som en orm.
De kan bygga nät runt en persons aura, när jag fick en neg borttagen 2002 så beskrev healern att min aura tagit mycket stryk och att den var omgiven av ett meccano liknande nät.
Men jag har även astralt sett negstrukturer som ser ut som Termitstackar, höga toppiga kullar.
Robert Bruce föreskriver tekniken "core image removal", dvs man bearbetar trauman som om det är ett negativt energi-cluster, om en bild tvångsmässigt dyker upp regelbundet kan man försöka vända eller rotera bilden, förminska den till vykortsstorlek och se om det finns något bakom den.
Om det finns neg-energier bakom så brukar det visa sig i form av konstiga grenstrukturer, sladdar, eller nät. Man kan se en neg, en astral spindel, eller en utomjording (som de grå med stort huvud och stora svarta ögon). Då kan man hugga mot den/strukturen med ett visualiserat svärd och sedan bränna upp det med en eld, man kan också visualisera en eldkastare eller laserstråle.
Ofta kan neggen gå genast ge motstånd och reagera djuriskt aggressivt.
Jag har testat att hålla en Jet-kristall mot tinningen och det störde neggens energi. Då fick en känsla av ett stört djur som fräser.
Jag upplevde också att de störs av klassiska shaman-metoder som de handtrummor med skarp snärtande ljud som används inom tibetansk bon/lamaism.
Jag har också testat påsar med salt och rosmarin (då rosmarin är en klassisk ört associerad med anti-svart magi) och hade då upplevelser av ett vargliknande aggressivt väsen.
Negs attackerar också mycket med energi-mainpulering, man kan känna sig plötsligt tvärtrött, ofta föregås det av ett sugande tryck mot tinningarna eller solar plexus.
Könsdelarna är också ofta påverkade.
Deras attacker är också hypnotiska till sin natur. Det är som om de letar efter trauman eller fixeringar som de kan haka i.
Dion Fortune skriver att personer som är överskuggade av negativa väsen deras pupiller reagerar inte på ljus på samma sätt som vanliga personer. Bruce skriver något liknande, att också ögonen kan anta en annan färg.
Negs' ögon sägs vara rödaktiga precis som demoner.
Man ska undvika att se dem i ögonen då mycket av deras energi är koncentrerad där.