• 4
  • 5
2009-06-23, 00:00
Medlem
klantons avatar
Jippi

Anledningen till varför man inte stoppar öl och läsk i frysen är för att de exploderar om de ligger där för länge. Jag lovar dig, det är inte kul att städa upp efter en coca-cola som har exploderat i frysen.

Anledning till varför man kan ha sprit i frysen är för att sprit har en lägre frystemperatur än öl och läsk därav spriten inte blir is.
Citera
2012-03-16, 15:55
Medlem
Jag hade en platta på balkongen nu i vinter. All öl verkar nu vara grumlig, samt att det flyter omkring lite klumpar/strängar i ölen. Vad har hänt? Måste vara för att den varit fryst antar jag... men hittar inte den beskrivningen någonstans när jag söker. Smakade lite avslaget som andra säger. Drack första ölen direkt ur burken, men när jag hällde upp min andra i ett glas och såg eländet lät jag den vara. Tog istället en likadan öl från en platta som stått inne och den var klar och fin! (och varm).
Citera
2012-03-17, 05:33
Medlem
Clarisses avatar
uppenbarligen händer någonting med ölen vid minusgrader.
små slutna behållare är inte att rekommendera.

http://www.youtube.com/watch?v=TGnX8z5Rxo4
Citera
2016-03-28, 21:51
Medlem
Bartman777s avatar
Vilken tur jag måste ha haft!

Jag upptäckte ett par öl i frysen för några timmar sedan, som jag lade in där i lördags runt lunch. Hade glömt bort dom helt
De har klarat sig över två dygn utan att explodera. Endast lite utbuktningar på undersidorna.

Tinar dom nu och tänkte hälla upp i glas och testa sen om det är något att ha.

Jag minns för en massa år sedan så hade jag glömt en burk coca cola och en fanta i frysen. De exploderade efter ett tag. Minns dock inte hur länge jag hade haft dem i då.
Citera
2016-03-29, 19:44
Medlem
Bartman777s avatar
Update:

Det blev lika mycket skum som vanligt när jag hällde upp de där ölen i glas igår. Smakade som vanligt också, vad jag tyckte.

Hade haft i mig 3 öl innan, men så mycket borde det inte påverka smakupplevelsen.

"Skumt" var det
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in