2007-11-21, 14:13
Medlem
cannabe²s avatar
Detta är en funktion som jag hade tyckt vara rolig att se i flashback.

I sin profil tycker jag man ska kunna se personens totala online tid. Hur många timmar personen i fråga har suttit och drömt framför FB helt enkelt.

Skulle det vara svårt att införa? Kanske lite tråkigt när det inte har funnits från början, men jag tycker ändå det hade varit roligt att se hur mycket tid man lägger här.

Finns det medhåll på detta?
Citera
2007-11-21, 14:39
Medlem
micaeles avatar
Nja. Intressant, men jag vet inte om jag (och andra) faktiskt vill veta hur mycket tid man spenderar här...
Citera
2007-11-21, 15:13
Medlem
Herr_Oins avatar
Vore kanske en kul funktion, men ändå...vissa är ju inloggade för jämnan utan att sitta vid datorn så jag vet inte...
Citera
2007-11-21, 15:16
Medlem
Fordies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr_Oin
Vore kanske en kul funktion, men ändå...vissa är ju inloggade för jämnan utan att sitta vid datorn så jag vet inte...

Man får väl koda så sessionen stängs av när man varit inaktiv i 10 minuter.

/Fordie
Citera
2007-11-21, 19:40
Medlem
Gromnas avatar
Det kommer ju inte hända att någon sätter sig och ser till att detta införs. Tycker dock att det räcker med Usage Counter till Firefox om man tycker att det är intressant att se sin bortslösade tid.

http://www.undermined.org/projects/view/2
Citera
2007-11-22, 02:39
Medlem
Daevass avatar
Det skulle nog leda till självmord från min sida, för att inte tänka på RB han måste ha spenderat år här.
Citera
2007-11-22, 07:55
Medlem
rebbans avatar
Frågan är om man ens vill vete hur många timmar man tillbringar här...
Citera
2007-11-22, 09:50
Medlem
Krafses avatar
Det blir nog en förskräcklig massa timmar för mig, har ju suttit här och päst hela dagarna sen i November 2006. Shit alltså, när ska man ge upp? Går det ens?
Hur som helst så tycker jag det hade varit intressant att se.
Citera
2007-11-22, 10:25
Medlem
cannabe²s avatar
Man behöver inte krångla med inaktiv tid eller liknande. Var och en bestämmer ju själva hur exakt det ska visa. Stäng av FB om du inte sitter vid datorn, om du bryr dig om /played tiden vill säga.

Själv hade jag börjat samla direkt, för att ha något maffigt att skryta om.

Sorligt? fuck yeah!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in