2007-11-21, 12:09
Medlem
Jakutsks avatar
Under mitt liv som ung studerande fattig musiker så sällan kunnat unna mej något fint i utrustningsväg. Istället har jag levt på svältgränsen för att kunan skrapa ihop till fina gitarr under vilken tid jag har skitit alla annan utrustning. Nu har det dock visat sig att jag har en del cash utan något gitarrköp inom räckhåll, så därför känner jag att jag måste utöka min arsenal med en rejäl solodist.
Min budget är 2 - 3000 och jag söker väldigt distat men med tillräckligt genomslag för att verkligen höras under solon och med ett väldigt fylligt ljud. Tänk, mesa/boogie när den är som hårdast och jävligast. Jag söker dock inget jätte high-end ljud utan jag vill ha ett helt spektrum av möjliga ljud. Om den kan dubba som rytmpedal också så det ett plus, men ingen nödvändighet.

Några förslag?
Citera
2007-11-21, 15:34
Medlem
Selbstmords avatar
BOSS DS-1?
Jag tycker man kan få till rätt bra solodistljud med en modifierad billig wah-wah, men det kanske bara är jag

Digitechs distpedaler ska man tydligen sky som pesten... Såg någon ny distpedal med rör i för några dagar sedan, minns inte vad den hette, men en polare sa att det skulle vara bra skit, men vem vet...
Citera
2007-11-23, 12:36
Medlem
yowsers avatar
MI Audio Crunch Box har väldigt brett användningsområde, från lite spräckt till överjävligt bra lead-dist. Och den låter tät och fet även med maximal dist. Nåt att testa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in