2007-11-20, 23:25
Medlem
Doxologys avatar
Jag skulle gärna vilja få lite inspiration till olika dressingar. Främst tänker jag på oljebaserade dressingar, hur får man till dem egentligen?

Jag ska dela med mig av min hamburgerdressing som jag personligen och flera med mig uppskattar.

Du behöver: Fettfri majonäs, Bostongurka med jalapeno, Lätt cremefraiche, Vitlök, Ketchup.

Ta två rejäla matskedar majonäs, två matskedar bostongurka och cremefraiche efter smak. Pressa två vitlökar i och tillsätt lite ketchup och rör om i en lagom stor skål. Låter kanske simpelt men resultatet är mycket aptitligt, säkerligen nyttigare än köpt dressing.

(Du kan säkerligen variera mängden av de olika ingredienserna efter smak och behov detta är inga exakta mängder då jag inte brukar måtta).
Citera
2007-11-20, 23:40
Medlem
SwedishPlayboys avatar
Blue Cheese

3 dl Majonnäs av bra kvalitet, 250 gr Roquefort ost, några stänk Worcestershiresauce, en riven vitlöks klyfta, mosa, blanda och låt stå 1-2 timmar i kylen.

Fruktansvärt gott till Räk & Avocado Sallad, Cobb Sallad, Chicken Wings m.m
Citera
2007-11-20, 23:43
Medlem
barkeepers avatar
Jag har....

..lamnat den har i nagra andra tradar, men lagger den har ocksa for jag tycker den ar god...

Ta oaronhalvor pa burk, och kor i mixer, utan spadet. Lagg till olivolja, balsamvinager, salt, och chilipeppar. Garna farska orter ocksa, mynta eller basilika gar utmarkt. Passar pa de flesta gronsallader, men inte med radisor, det provade jag igar, och det var inte gott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in