2007-11-20, 23:08
Medlem
Hej, ibland när jag sätter in en lös så kan den kännas att den skaver mot tandköttet. Kan det vara tecken på dåligt tandkött eller kramar jag alldeles för hårt? Man tycker ju att det skulle vara helt omöjligt i praktiken.

Är ej storsnusare, tar mig en snus dagligen, men är långt ifrån torsk.

MVH
Citera
2007-11-21, 00:06
Medlem
JosefSvejks avatar
Har aldrig själv upplevt det du beskriver, men att det skulle bero på att du kramar snusen för hårt låter väldigt konstigt i mina öron.
Är det likadant med portion?
Citera
2007-11-21, 17:12
Medlem
Du kramar antagligen för hårt. Boll-stilen är mindre bra njutningsmässigt sätt, om du inte trycker sönder den väl uppe.

Så mitt tips är att du trycker ihop den lite lösare för att öka njutningen
Citera
2007-11-24, 20:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DJ Tonï
Hej, ibland när jag sätter in en lös så kan den kännas att den skaver mot tandköttet. Kan det vara tecken på dåligt tandkött eller kramar jag alldeles för hårt? Man tycker ju att det skulle vara helt omöjligt i praktiken.

Är ej storsnusare, tar mig en snus dagligen, men är långt ifrån torsk.

MVH
'

Testa byt sida, detta är ett väldigt vanligt fenomen för icke stora snusare
Ja som du säkert förstått så är tandköttet känsligt, det är inte pga du backar för hårt. isf tvärtom eftersom det skaver.

Men byt sida eller kör en hel dag så går det över efter ett tag.

BTW varför köra om du inte är torsk?
Citera
2007-11-25, 20:56
Medlem
killer_nemos avatar
Du håller nog på att få ett sår under läppen skulle ja tro fick de i början när man körde lös snus. Byt bara sida par dagar så ska du se att det går över. Pack inte snusen för hårt heller se till så den formar sig efter läppen ganska snabbt dra upp lite saliv på snusen de brukar också hjälp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in