• 1
  • 2
2007-11-20, 23:10
Medlem
KisseMjaos avatar
Säg bara att du har as svårt att sova...
Citera
2007-11-20, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LitenRödRäv
Du kommer först att få allt annat utskrivet innan du får de "narkotiska" preparaten.
Så var redo för en runda theralen, lergigan, propavan och atarax innan du får se imovane.

äh. nu är jag iofs lite äldre än 18 men för mig har det aldrig varit problem att få ut stilnoct eller imovane på första besöket. Fick tom ut sobril första gången jag frågade.
Citera
2007-11-20, 23:14
Medlem
Himmler!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knarklyft
äh. nu är jag iofs lite äldre än 18 men för mig har det aldrig varit problem att få ut stilnoct eller imovane på första besöket. Fick tom ut sobril första gången jag frågade.

Ja, jag fick också stilnoct första besöket med en ny läkare när jag var runt 18.
Imovane och stilnoct är inte särskilt svåra att få utskrivna jag förstår inte riktigt var ni har fått det ifrån. Det är dom riktiga bensodiazepinerna som kan vara knepigare.
Citera
2007-11-20, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmler!
Ja, jag fick också stilnoct första besöket med en ny läkare när jag var runt 18.
Imovane och stilnoct är inte särskilt svåra att få utskrivna jag förstår inte riktigt var ni har fått det ifrån. Det är dom riktiga bensodiazepinerna som kan vara knepigare.

exakt. benso är de mer känsliga på. imovane kan jag bara ringa och förnya recepten på, inga problem. men bensot ja det är lättare att handla på nätet antar jag.
Citera
2007-11-20, 23:30
Medlem
rizzeees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LitenRödRäv
Du kommer först att få allt annat utskrivet innan du får de "narkotiska" preparaten.
Så var redo för en runda theralen, lergigan, propavan och atarax innan du får se imovane.

så sant så sant, jag gick denna vägen:
när ja va 17 så gick ja till skolsköterskan och klagade flertal gånger
och jämrade mig över mina sömnproblem, ett jävla tag alltså.
Sen ordnade hon så att ja fick träffa skoldoktorn, som efter många om
och men skrev ut Propavan, ja klagade på biverkningar så som
kryp i benen som gjorde att jag inte kunde somna, då fick jag theralén.

Körde på det ett tag, sen påpekade jag att dom inte fungerade
plus att jag blev helt brännd i skallen dagen efter så jag inte kunde
sköta skolan. Då ordnade hon så jag fick komma till en psykolog, som
vid första besöket ordinerade Imovane efter att jag påpekat att jag fått sånna av en kompis och att dom fungerade (var fortfarande 17 år då, så ja man kan få imovane om man är under 18).

Sen körde jag på det ett tag, sen nån månad efter att jag fyllt 18 så sa jag till psykologen att jag utvecklat
tolerans (vilket jag hade) mot imovane, och föreslog Stilnoct.
Har gått på det sen dess, tänkt o byta upp mig nu då dom
inte värkar så bra längre.

Ett råd, ge fan i gå på piller.. Börja träna, ät rätt och slit ut dig på dagen istället så sover du nog ska du se. Det är ett jävla helvete för mig om jag inte har några piller, kan gå flera dagar utan att jag sover. Tro mig det är inte värt det! För övrigt så måste du fortfarande vara 18 år för att vistas här, försvinn pojkvasker.
Citera
2007-11-21, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knarklyft
gör den? fan jag har käkat över en månad i sträck av den och smaken försvann inte för mig.

OK för mej försvann den efter ca en vecka helt
Citera
2007-11-21, 03:12
Medlem
Jag gjorde så här, jag sa at jag hade stora sömnproblem sov i snitt 2-3 timmar per natt. En kompis hade bjudit mig på nånting som hette typ Stilnoct och den funkade as bra. Pang bom fick man några kartor. Lycka till. Mvh
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in