• 1
  • 2
2007-11-21, 11:40
Medlem
Congomans avatar
ICA har naturligtvis ingen Keso eftersom Keso är Arlas varumärke för cottage cheese. ICA kallar sin variant för grynost om jag inte misstar mig.

För övrigt är det inte helt omöjligt att det är Arla som tillverkar den åt ICA, precis som man gör, bl. a. ICAs creme fraiche och gräddfil. Jag ska försöka forska lite i frågan.
Citera
2007-11-21, 12:30
Medlem
Mortal Sins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schrail
Hade jag inte vetat bättre hade man kunna tro att Keso är en gud i en av dem största religonerna, en som många avgudar och vissa inte gillar.

Poesi. Till skillnad från TS har jag svårt för just icas "krämiga" variant den ligger fel i gommen. Jag är halvt beroende av Arlas lökkeso och chilli.
När man har en brud på middag som inte äter kött (ja de finns faktiskt) kan man svänga ihop en god tomatsås och slänga i 2 burkar keso för att på så sätt ändå få i sig rikligt med protein.
Citera
2007-11-21, 19:14
Medlem
Laktostolerants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Congoman
ICA har naturligtvis ingen Keso eftersom Keso är Arlas varumärke för cottage cheese. ICA kallar sin variant för grynost om jag inte misstar mig.

För övrigt är det inte helt omöjligt att det är Arla som tillverkar den åt ICA, precis som man gör, bl. a. ICAs creme fraiche och gräddfil. Jag ska försöka forska lite i frågan.

ICA:s keso benämns som "Cottage cheese" på förpackningen. Och det är inte Arla som tillverkar den.
Citera
2007-11-21, 19:38
Medlem
apanola IIs avatar
Har aldrig någonsin ätit keso.
Hur smakar det?
ska man testa ica's keso först eller ska man testa något sämre först för att sen gå på det "bästa"?
Citera
2007-11-21, 20:01
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apanola II
Hur smakar det?
ska man testa ica's keso först eller ska man testa något sämre först för att sen gå på det "bästa"?

Aldrig ätit keso? Vafals.
Citera
2007-11-21, 20:12
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apanola II
Hur smakar det?
Samma här, vad har man den till egentligen? Jag har sett att folk har den på macka, sen vet jag inte mer.
Vad är det egentligen?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in