Testade själv nya Outpost på Vista. Samtliga tillgängliga tummar ner!
Grymt krångligt, omständligt, plus att Outpost ville bestämma allt som hände på datorn, vilket ger en otrevligt tillvaro vid datorn.
Du kan inte mena allvar när du säger att windows egna brandvägg är något att föredra? Upplys mig gärna om fördelarna isåfall.
Den finns redan inbyggd i operativsystemet och dom som gjort den vet hur det fungerar till skillnad från de flesta andra som bygger något utanpå. Den klarar av det vanliga användare behöver och är lätt att konfigurera... Finns ingen större anledning att välja någon annan.
Dessutom om du nu kör en med en router så har du en hårdvarubrandvägg där.
Utnyttja den och använd Windows egna brandvägg som en sekundär skydd.
Dom flesta idag har en rotuer som trafikdelare till sitt internet och delar trafiken med andra datorer i sitt hem.Jag förutsätter att du har detta i ditt hem.
Dessutom om du nu kör en med en router så har du en hårdvarubrandvägg där.
Utnyttja den och använd Windows egna brandvägg som en sekundär skydd.
Dom flesta idag har en rotuer som trafikdelare till sitt internet och delar trafiken med andra datorer i sitt hem.Jag förutsätter att du har detta i ditt hem.
Har han en router så behöver han inte en fet mjukbrandvägg, själv sitter jag bakom router och kör outpost Pro v2.7.493.416 (Gammal version men erkänt bra och drar lite i systemet) så man har koll på vilka prg som vill ut. Mer behövs inte fast det beror på hur säkerhets medveten man är och vad man gör.