Resultat: GOTY 2007:
Assassin's Creed
8,67%
34 röster
Bioshock
9,69%
38 röster
Call of Duty 4: Modern Warfare
19,90%
78 röster
Crysis
7,65%
30 röster
Eternal Sonata
0,77%
3 röster
Half life: Episode 2
5,87%
23 röster
Mass Effect
10,46%
41 röster
Metroid Prime 3
1,28%
5 röster
Portal
9,44%
37 röster
Team Fortress 2
2,30%
9 röster
The Witcher
2,30%
9 röster
World in Conflict
0,51%
2 röster
Super Mario Galaxy
21,17%
83 röster
2007-11-20, 18:43
Medlem
roaders avatar
Detta år lider mot sitt slut och det är snart dags att utnämna GOTY 2007. Ser ut att bli stenhård kamp mellan Super Mario Galaxy och Mass Effect, Orange Box torde dock också vara en stark deltagare. Vilket spel tror ni tar hem priset?
Citera
2007-11-20, 18:47
Medlem
Förringa inte BioShock heller, det som väger emot är väll spellängden och att hypen i stort sett dog månaden efter släppet. Dock tog spelet hela journalistkåren med storm och blev fruktansvärt bra mottaget.
Citera
2007-11-20, 18:49
Medlem
chucknorris_s avatar
Man kan väl knappast se orange box som ett enda spel? Fast både HL2 och Portal var fantatiska enligt mig. Cod4 är inte så dåligt heller.
Citera
2007-11-20, 18:50
Medlem
Ett litet djurs avatar
Ska Orange Box få vara med?

Games of the year, eller

Orange Box = diskvalifiserat imho.
Citera
2007-11-20, 18:51
Bannlyst
Jag har absolut ingen aning. Det har vart ett bra spel år i år med många bra och dålig spel.

Men vad är det dom går efter när dom utser GOTY?
Citera
Medlem
P.Gs avatar
Tror starkt på Mass Effect.
Citera
Medlem
Friskuus avatar
Ser ut att bli en tuff kamp, tror nog att SMG drar det längsta strået. Personligen tror jag nog att Mass Effect kommer gå hem bäst hos mig, har varit måttligt besviken på alla hypade spel i år (förutom möjligtvis Portal)
Citera
2007-11-20, 18:52
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roader
Detta år lider mot sitt slut och det är snart dags att utnämna GOTY 2007. Ser ut att bli stenhård kamp mellan Super Mario Galaxy och Mass Effect, Orange Box torde dock också vara en stark deltagare. Vilket spel tror ni tar hem priset?
Mass Effect har ingen chans mot Orange Box (PC) och Super Mario Galaxy (Wii) enligt recensionerna. Jag skulle hellre tippa på att Call of Duty 4 till 360/PC är en starkare utmanare än Mass Effect. Dock känner jag på mig att det kommer bli Super Mario Galaxy. Han tar alltid världen med storm. Skulle iallafall bli kul om ett Wii-spel (som ingen trodde skulle få bra spel) blev ett GOTY-spel.
Citera
2007-11-20, 18:56
Medlem
CoD4.
Citera
2007-11-20, 19:03
Medlem
Frostnatts avatar
Har varken spelat Super mario galaxy eller Mass Effect men de två borde vara de två starkaste kandidaterna. Som du säger, Orange Box (om man nu får räkna den som en helhet är löjligt starkt också.

Övriga minipriser
Årets Plattform
Kan inte bli något annat än Super Mario Galaxy

Årets Rpg
Troligen Mass Effect, vi får se på fredag. Annars blir det Eternal Sonata.

Årets FPS
Orange box, och om man inte får räkna det som ett spel. Bioshock eller Metroid Prime 3. Har inte spelat igenom hela MP3 eller alla delar i OB så jag avstår att lägga röst här. För svårt val.

Årets största överaskning
Eternal Sonata - Visst hoppades man att det skulle bli bra, men att det skulle sopa banan med nästan allt som finns i JRPG genren trodde jag verkligne inte. Hör hemma i den absoluta toppen och jämmsides med de bästa FF spelen.

Årets största besvikelse
Blue Dragon
När man har übertrion från Chrono Trigger är allt som inte är ett mästerverk en besvikelse. Här blir det dock något helt annat. Ett otroligt lamt rpg med skitjobbiga protagonister som man hatar, japansk bajshumor och otroligt ålderdomlig speldesign. Ett spel som gått för långt i sina försök att ge homage till rötterna i genren att man helt glömt varför vissa saker förändrades.

Årets outnyttjade potential
Assassins Creed
Stommen till ett GOTY finns där om man bara lagt ner med tid på att göra varierade uppdrag, kan lätt komma på tio nya sorter som skulle fungera lika bra och som skulle vara mer intressanta än vissa av de som finns.

Årets Derek Smart/John Romero (kolla upp dom på wikipedia om du inte fattar kategorin)
Julian Eggebrecht, producent för Lair, spelet som hypades till döds men sen visade sig vara tja... menlöst är snällt

Återkommer med fler när jag kommer på dom.
Citera
2007-11-20, 19:04
Medlem
P.Gs avatar
Är det förresten någon mer än jag som tycker att 2007 haft många stora floppar? Uppsnackade FPS som Crysis och S.T.A.L.K.E.R. sög hästballe och AC levde väl inte helt upp till hypen den heller.
Citera
2007-11-20, 19:37
Medlem
Phaetons avatar
Call of duty 4 gav mig allt ett jäkla stort flin men pga att det va så rackarns kort så faller det lite.

Får bli Mass effect som får min röst!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in