2007-11-20, 14:15
Medlem
Hej,

Har nyligen köpt en mac och hade stora förhoppningar om att kunna nyttja mina duallayer skivor till att bränna lite backups till boxen... till min stora besvikelse verkar det inte gå, jag har provat allt från iBurn360 till att köra VMware och bränna med imgburn via en windowsemulation. Inget har fungerat och jag hittar verkligen inget på google om det här, jag hittade något om att man kan göra hela processen i terminal dock, men jag kan inte få hem growisofs installern för att servern den en gång i tiden var hostad på är nere...

Någon som har en lösning?
Citera
2007-11-20, 17:14
Medlem
Nemans avatar
Undrar också detta. Enligt många skall iBurn360 inte ha fullt stöd för Leopard. Hittade ett litet 360-paket på Brokenstones för någan dag sedan, men kan inte återfinna det nu. Det hade väl inte heller stöd för Leopard.

Någon som vet något annat alternativ som fungerar i Leopard? Ha verkligen ingen lust att installera Windows för att kunna bränna ett 360-spel.
Citera
2007-11-20, 19:15
Medlem
Akademikerns avatar
iBurn fungerar klockrent för mig i leopard.
Citera
2007-11-20, 19:17
Medlem
Nemans avatar
Okej, av din signatur att döma har du en iMac. Jag har en Macbook. Finns det någon här som har en Macbook och Leopard som lyckats få en bränning från iBurn360 att fungera?
Citera
2007-11-20, 20:13
Medlem
cercinas avatar
Kan det va fel media ni använder?
Testa me Verbatim så kanske det funkar ( har inte provat att bränna på leopard själv )
Citera
2007-11-20, 20:19
Medlem
Jag har en MacBook och jag kör Verbatim, funkar ändå inte... dock satt jag o lekte med vmware och jag har fått 2 skivor att funka nu, men jobbet att fixa över till emulerat OS o så är fan inte värt det...
Citera
2007-11-20, 23:51
Bannlyst
du kan ju alltid installera virus på din mac....... (bootcamp)
Citera
2009-09-25, 16:27
Medlem
Svensson181s avatar
Bump!

Seriöst, jag har misslyckats med alla bränningar den senaste tiden. Har inte kunnat lira ett flertal spel jag velat pga jag inte lyckats. Nu när NHL, Halo, Fifa och snart COD kommer måste jag fixa detta.

Vilket program funkar bäst?

I början funkade Iburn360 för mig, men sen slutade det att fungera. Samma gäller Osx360, funkar ju knappast bra längre.

Laddar ner, extractar, bränner iso med verbatim skivor. Så är det jag gör, vilket fungerade i början för mig men inte längre.

Vad gör jag för fel?

Extremt tacksam för hjälp!!

Mvh
Citera
2009-09-26, 12:30
Medlem
Jag använder x360_ISO_hacker.
Funkar hur bra som helst.
Citera
2009-09-26, 17:47
Medlem
Ciprianis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svensson181
Seriöst, jag har misslyckats med alla bränningar den senaste tiden. Har inte kunnat lira ett flertal spel jag velat pga jag inte lyckats. Nu när NHL, Halo, Fifa och snart COD kommer måste jag fixa detta.

Vilket program funkar bäst?

I början funkade Iburn360 för mig, men sen slutade det att fungera. Samma gäller Osx360, funkar ju knappast bra längre.

Laddar ner, extractar, bränner iso med verbatim skivor. Så är det jag gör, vilket fungerade i början för mig men inte längre.

Vad gör jag för fel?

Extremt tacksam för hjälp!!

Mvh

Antagligen så har du för gammal firmware till flashningen du gjort på xboxen för att kunna spela nyare spel. Spelen kommer då inte ens kunna startas i xboxen.
Citera
2009-11-09, 18:57
Medlem
cencurons avatar
Det här är verkligen ett riktigt meck!
Jag har precis unboxat min nya macbook och har under de senaste 3 dagarna ordnat spel på min gamla PC så att det räcker och blir över, men då den saknas DL skrivare så har jag först fört över allt till min macbook, och nu när jag väl börjat bränna så funkar inte ett enda spel...
Har kört i iBurn, men det har inte fått en enda skiva att fungera. Har någon ett förslag eller en lösning? Någon måste ju sitta på ett program som faktiskt fungerar, och som är lätt att använda så att jag slipper köra bootcamp!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in